Sunday, June 22, 2008

ငါးရွာထြက္ခ်ိန္…

ဓားေသြးေက်ာက္ေပၚမွာ လက္ေတြ ေညာင္းေနေအာင္ အတန္ၾကာေသြးၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ထီး႐ိုးကုိင္း ေလးေခ်ာင္းရဲ့ ထိပ္ဖ်ားေတြက ခၽြန္ျမျမ ျဖစ္သြားေလၿပီ။ ဖိုးေကာက္က ထီးကိုင္း ထိပ္ဖ်ားေတြကို လက္ညိွဳးနဲ႔ အသာတို႔ထိၾကည့္ရင္း အားရေက်နပ္ဟန္ျဖင့္…

`ဒီေလာက္ဆိုအေတာ္ပဲ၊ သားေရပင္ ခ်ည္လို႔ရၿပီ´

ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ပင္ ဖုိးေကာက္တေယာက္ ထီးကုိင္းေတြရဲ့ တဖက္ထိပ္ မခၽြန္ဘဲထားတဲ့ အျခမ္းေတြမွာ သားေရပင္အႀကီးတေခ်ာင္းစီကုိ သားေရပင္ အေသးေတြနဲ႔ ပူးကပ္ခ်ည္ေတာ့သည္။ သူနဲ႔ ဖိုးထူးကေတာ့ ဖုိးေကာက္ လုပ္ေနသမွ်ကို အေငးသား…။

`နက်ယ္ေကာင္၊ အိမ္ေပၚမွာ ေရကာမ်က္မွန္ သြားယူကြာ´

ဖိုးေကာက္ အေျပာကို သူေခါင္းတခ်က္ ခပ္သြက္သြက္ ၿငိမ့္ျပလိုက္ၿပီး အိမ္ေပၚကို တက္ခဲ့လိုက္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ထဲက ေရငုပ္သမားေတြ ေရငုပ္၀တ္စုံ၀တ္တဲ့အခါ မ်က္ႏွာမွာကာတဲ့ မွန္ဘီဘူးလို ဟာမ်ိဳးေလးကို တျခားနယ္ေတြမွာ ဘယ္လိုေခၚလဲေတာ့ မသိ၊ သူတို႔ဆီမွာကေတာ့ သဘာ၀က်က်ပင္ `ေရကာမ်က္မွန္´ ဟု နာမည္ေပးလိုက္ၾကသည္။

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ေရကာမ်က္မွန္ကုိယ္စီ၊ လက္လုပ္ ထီး႐ိုးကိုင္းမွိန္း ကုိယ္စီနဲ႔ သူတုိ႔ သုံးေယာက္ ၾကခတ္ေခ်ာင္း ေခ်ာင္းထဲမွာ ငါးရွာထြက္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေလၿပီ။

***

ၾကခတ္ေခ်ာင္းဆုိတဲ့ ရြာကေလးက ရြာတန္းရွည္ ပုံစံျဖစ္ၿပီး ကရင္စု၊ ဗမာစု၊ ရွမ္းစု၊ ေတာင္ေပၚစု စသျဖင့္ အိမ္စုကေလးေတြ ခြဲထားကာ အိမ္ေျခ တေထာင္ေက်ာ္သာသာ ရိွသည့္ ရြာတရြာျဖစ္ပါသည္။ သူ ေနတဲ့ ၿမိဳ႔ကေလးကေန သုံးမိုင္ခြဲသာသာေလာက္ ေ၀းတဲ့ ၾကခတ္ေခ်ာင္းရြာမွာ ေမေမ့ဘက္က အမ်ိဳးေတြ တပုံတပင္ ရိွတာမုိ႔ အခုလို ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ရွည္မွာ ဒီရြာကေလးမွာပဲ ေဆြမ်ိဳးအိမ္ေတြမွာ လိုက္လည္ရင္း ေပ်ာ္ရသည္။ စပါးရိတ္ကူ၊ ႏွမ္းႏႈတ္ကူသေယာင္ေယာင္ႏွင့္ သူ ေဆြမ်ိဳးေတြ၊ ညီအကုိ၀မ္းကြဲေတြ ရိွရာ ဒီရြာကေလးမွာ အလြန္ေပ်ာ္တတ္၏။

ၾကခတ္၀ါး႐ုံေတြ အမ်ားအျပားေပါက္ေလ့ ရိွတဲ့ ဒီရြာကေလးရဲ့ ေဘးမွာ ၾကခတ္ေခ်ာင္း ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ေခ်ာင္းငယ္ တခုက ေကြ႔၀ိုက္စီးဆင္း၏။ မက်ဥ္းမက်ယ္၊ မတိမ္မနက္ ေရၾကည္ျမျမႏွင့္ ဒီေခ်ာင္းမွာ အခုလို ပူအိုက္တဲ့ ေႏြရာသီဆိုရင္ ေရလာခပ္သူ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ စည္ကားေနတတ္သလို ေခ်ာင္း႐ိုးတေလွ်ာက္ ေပါက္တတ္တဲ့ တို႔စရာအပင္ေတြကို လိုက္ႏႈတ္သူေတြအျပင္ သူတုိ႔လို ဖားရွာ၊ ငါးရွာသူေတြလဲ မနည္းလွပါ…။

ေႏြဘက္ဆိုရင္ ေအးျမျမျဖစ္ၿပီး ေဆာင္းတြင္းဆိုရင္ ေႏြးေနတတ္တဲ့ ေခ်ာင္းေရကို ရန္ကုန္ကေန ေျပာင္းလာခါစ အစတုန္းကေတာ့ သူ အ့ံၾသေနမိပါေသးသည္။ ဒါေပမဲ့ ေတာသားတပိုင္း ျဖစ္သြားတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ေခ်ာင္းထဲကို တဗြမ္းဗြမ္းနဲ႔ ခုန္ခ်ေရကူး ကစားရတာကို ေပ်ာ္တတ္လာသလို ေခ်ာင္းရိုးတေလွ်ာက္ တို႔စရာႏႈတ္၊ ဖားရွာ ငါးရွာရတာကိုလဲ အရသာေတြ႔သြားေလေတာ့သည္။

မွတ္မွတ္ရရ… ေခ်ာင္းထဲမွာ ငါးသြားမွ်ားရင္း အေတာ္အတန္ အေကာင္ႀကီးတဲ့ ငါးလင္ဗန္းတေကာင္ သူ ရခဲ့ဖူးသည္။ အဲဒီ ငါးလင္ဗန္းကို ငါးမွ်ားတံထိပ္ဖ်ားမွာ တြဲေလာင္းခ်ိတ္ဆြဲၿပီး ရင္တေကာ့ေကာ့နဲ႔ အိမ္ျပန္လာတဲ့ သူ႔ကို ေဒၚႀကီးသန္းက သေဘာက်မဆုံး…။ အရင္ကဆိုရင္ သူေခ်ာင္းထဲ သြားလိုက္တုိင္း ခ႐ုဖင္လိမ္ေတြ၊ ဇရစ္၊ ဋရင္ေကာက္ တုိ႔စရာေတြသာ အေကာင္းဆုံးအျဖစ္ ပါလာတတ္တာကုိး…။

အခုလဲ ပုဆုိးကုိ စလြယ္သိုင္း၊ အေပၚပိုင္းဗလာ ေအာက္ပုိင္း ေဘာင္းဘီတို ၀တ္လို႔ ေရကာမ်က္မွန္ကို လည္ပင္းမွာ စတိုင္ထြားထြားနဲ႔ ခ်ိတ္၊ လက္ထဲက ထီးရုိးမွိန္းေလး တဆဆကုိင္ရင္း ေခ်ာင္းထဲသြားၾကပါဦးမည္။

***

`နက်ယ္ေကာင္၊ ဒီမွာၾကည့္´

ဖိုးေကာက္က သူ႔ကုိ မွိန္းကိုင္ပုံ ကုိင္နည္းကို ျပ၏။ ထီးကိုင္းမွိန္းရဲ့ အေျခမွာ ကပ္ခ်ည္ထားတဲ့ သားေရပင္ကုိ လက္မမွာ စြပ္၊ ထီးကုိင္းကို အေပၚကို ဆြဲတင္းၿပီး ခပ္တင္းတင္းျပန္ဆုပ္လိုက္ေတာ့ သားေရပင္က တင္းသြား၏။ လက္ကို ျပန္ဖြလိုက္ေတာ့ ထီးကိုင္းမွိန္းက ေလွ်ာခနဲ ေရွ႔ကို ေျပးထြက္သြားသည္။

ေရကာမ်က္မွန္ကို မ်က္လုံးေရွ႔မွာ လုံေနေအာင္ တပ္ၿပီး ေခ်ာင္းေရေအာက္ ေက်ာက္ႀကိဳေက်ာက္ၾကားမွာ ပုန္းခိုေနတတ္တဲ့ ငါးလင္ဗန္းနဲ႔၊ ငါးဘတ္ ေတြကို လိုက္ရွာရသည္။ တေကာင္ေကာင္ကုိ ေတြ႔ရင္ေတာ့ ေက်ာက္ႀကိဳ ေက်ာက္ၾကားထဲကေန ငါးထြက္မသြားမီမွာ ထီး႐ိုးကိုင္းနဲ႔ ပစ္ရ၏။

လူတရပ္စာ မရိွတရိွ ဒါမွမဟုတ္ ခါးသာသာ ေရအနက္ေလာက္က ေက်ာက္ေဆာင္၊ ေက်ာက္တုံးေတြရဲ့ ၾကားထဲမွာ အေအးႀကိဳက္တဲ့ ငါးေတြ ေအာင္းေနတတ္တာမို႔ အသက္ကုိ ေအာင့္ႏိုင္သေလာက္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေအာင့္ၿပီး ေမွာင္ပ်ပ်ေရေအာက္မွာ စူးစိုက္ရွာရတာက လြယ္ေတာ့မလြယ္လွ။ လူးလြန္႔လြန္႔ လႈပ္ေနတဲ့ ငါးကုိယ္လုံးကို ေတြ႔ေအာင္အရင္ရွာ၊ ၿပီးရင္ေတာ့ မလြဲေအာင္ ခ်ိန္ဆထိုးေပေတာ့…။ သူ႔အတြက္ကေတာ့ မလြယ္လွပါ။ ေရေအာက္မွာ စကၠန္႔သုံးဆယ္သာသာေလာက္ ငုပ္မိတာနဲ႔တင္ ဘယ္လိုမွေနလို႔ မရေတာ့တာနဲ႔ ေရေပၚကိုဲ ျပန္ျပန္တက္ၿပီး အသက္ကို တဖူးဖူးနဲ႔ ျပန္ရွဴေနရသည္။

`နက်ယ္ေကာင္၊ ပလိုင္းသြားတက္ယူ၊ ျမန္ျမန္´

ေရငုပ္ေနရာကေန ဘြားခနဲ ျပန္ေပၚလာတဲ့ ဖိုးေကာက္က ကမန္းကတန္းဟန္ လွမ္းေအာ္လိုက္တာေၾကာင့္ သူလဲ ကမ္းေပၚ အျမန္ေျပးတက္ရသည္။ ပလိုင္းကို အျမန္ယူၿပီး ျပန္လွည့္လာေတာ့ ဖိုးေကာက္က ေနာက္ကေန လိုက္လာတာ ကမ္းစပ္ကို ေရာက္ေနၿပီ သူ႔လက္ထဲမွာေတာ့ ျဖတ္ျဖတ္လူးေနတဲ့ မွိန္းတန္းလန္းနဲ႔ လက္တ၀ါးသာသာခန္႔ ငါးဖယ္တေကာင္…။ ငါးကို ေလွ်ာထြက္မသြားရေအာင္ ထီးကိုင္းမွိန္း ဟိုဘက္ထိပ္ ဒီဘက္ထပ္ကေန ပိတ္ကိုင္ထားေတာ့ ငါးဖယ္က တံစုိ႔ထိုးထားသလို ျဖစ္ေန၏။

`ျမန္ျမန္ကြ´
`ေအးပါဟ´

ငါးကုိ ပလိုင္းထဲ ေသခ်ာထည့္၊ အဖုံးကို လုံေအာင္ပိတ္ၿပီးမွပင္ ဖိုးေကာက္က စိတ္ခ်လက္ခ် ရိွသြားဟန္…။

`မင္းေရာ ဘယ္ႏွစ္ေကာင္ ရၿပီလဲ´
`ဟီး၊ တေကာင္မွမရေသးဘူး´
`ဟားဟားဟား´

သူ႔ကိုၾကည့္ရင္း ရယ္ေနေသာ ဖိုးေကာက္ကို သိပ္မေက်နပ္ေပမယ့္ သူကလဲ တေကာင္မွ ရမထားေတာ့ မခ်ိသြားၿဖဲ ျပန္လုပ္ျပလိုက္ရသည္။ ဒီတခါေတာ့ ရေအာင္ ဖမ္းျပလိုက္မယ္ ဟု စိတ္ထဲကေန ေတးထားလိုက္သည္။

***

`ဟာ၊ အၾကီးၾကီးပဲ´

လက္ခနဲ လူးသြားတဲ့ ငါးကုိယ္လုံး၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့နဲ႔ အတူ စိတ္ထဲကေန ေရရြတ္မိရင္း အသက္ကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ထပ္ေအာင့္ထားရင္း လက္ထဲက ထီးကုိင္း႐ုိးမွိန္းကုိ လက္တဆဆျဖင့္ ေက်ာက္ၾကားထဲကို အသာခ်ိန္ရြယ္လိုက္၏။ ၿပီးေတာ့မွ ဆုပ္ထားေသာ လက္ကို အသာဖြလႊတ္လိုက္ေတာ့ လက္ထဲက ဆူးက လွစ္ခနဲ ေရွ႔ကို တုိးထြက္သြားသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဆူးခၽြန္က တဆတ္ဆတ္ ခါေနေလေတာ့သည္။ ေသခ်ာၿပီ၊ ငါးကုိယ္လုံးကို ထိသြားၿပီ။

အေလာတႀကီးနဲ႔ ဆြဲထုတ္ရင္ ဆူးခၽြန္က ေလွ်ာၿပီး ငါးျပန္လြတ္ႏိုင္တာမို႔ လက္တဖက္က ဆူးခၽြန္ကို အသာဖိတြန္းထားၿပီး ေနာက္တဖက္ျဖင့္ ေက်ာက္ၾကားထဲကို ထုိးလွ်ိဳႏိႈက္ယူရသည္။ အသက္ရွဴကလဲ က်ပ္လွၿပီ။ နည္းနည္း အားစိုက္ၿပီး ဆြဲႏိႈက္ထုတ္လိုက္ေတာ့ လူးလြန္႔႐ုန္းကန္ေနေသာ ငါးက ပါလာသည္။ လက္ဖ်ံတ၀ိုက္မွာလဲ စစ္ခနဲနာက်င္သြားသလိုလို…။

ေရေပၚကို ဘြားခနဲ ျပန္တက္ၿပီး အသက္ကုိ အငမ္းမရ ရွဴရင္း လက္ထဲက ငါးကုိလဲ လြတ္ထြက္မသြားရေအာင္ ထိန္းကိုင္ရေသးသည္။

`ဟာ…၊ ငါးဘတ္ႀကီး အႀကီးႀကီးပါလား´

ဖိုးေကာက္က အ့ံၾသေနဟန္ ေလသံျဖင့္ အေျပာမွာ သူကလဲ သူ႔ကိုယ္သူ ေအာင္ႏိုင္သူ စစ္သူႀကီးဟန္ အျပည့္ ပုံစံဖမ္းၿပီး ခပ္ၾကြားၾကြား ေလသံျဖင့္ ျပန္ေျပာလိုက္သည္။

`မင္းရတဲ့ ငါးထက္ၾကီးတယ္၊ ေတြ႔လား´
`ေအးပါ၊ ေအးပါ´

တဖ်တ္ဖ်တ္ လူးေနေသာ ငါးကုိ ပလိုင္းထဲ ထည့္လိုက္သည္။ ပလိုင္းထဲမွာ ဖိုးေကာက္ ဖမ္းထားေသာ ခပ္ေသးေသး အရြယ္ ငါးေတြလဲ မနည္းလွ…။

`ျပန္စုိ႔´
`ေအး´

ေခ်ာင္းထဲကေန ျပန္တက္လာေတာ့ အခ်ိန္က ညေနေစာင္းလုလု…။

***

ရြာလည္လမ္းအတိုင္း ျပန္ေလွ်ာက္လာရင္း ဖိုးေကာက္က ကရင္သီခ်င္း တပုိင္းတစကို ေအာ္ဆိုလာသည္။ ဘာေတြ ဆိုေနတာလဲေတာ့ သူလဲ နားမလည္…။ ဒါေပမယ့္ နားေထာင္လို႔ ေကာင္းတာေတာ့ သိသည္။ သူလဲ သီခ်င္းေအာ္ဆိုခ်င္စိတ္က ေပါက္လာ၏။

`မိုးကုိ~~~ ခ်စ္လုိက္တာေလ~~~ မိမိုးကို ခ်စ္လုိက္တာေလ~~~ မင္း ဘယ္လမ္းသြားသြား~~~ မင္းေနာက္က လိုက္လုိ႔ေနမယ္~~~ စိုးပိုင္မႈရဲ့ အခ်စ္စိတ္ေတြ~~~ ´

သီခ်င္းေတြက အစမရိွ အဆုံးမရိွ၊ ဆိုေနတဲ့ အသံကလဲ ေကာင္းမေကာင္း မသိ…။

အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ရင္ ငါးေသးေသးေတြကို ကင္စားရမည္။ ေဒါႀကီးသန္းရဲ့ လက္ရာ ငါးဘတ္ေမႊနဲ႔ ထမင္းစားလုိ႔လဲ ၿမိန္ဦးမွာ ေသခ်ာသည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီေန႔အတြက္ေတာ့ နက်ယ္ေကာင္ တေယာက္ ငါးရွာအေတာ္ဆုံးအျဖစ္ မ်က္ႏွာပန္းလွေနဦးမွာပင္…။



ကလိုေစးထူး

6 comments:

moe nyo said...

ကိုယ္ေတြ႕မ်ားလား ကိုေစးထူးေရ ...
ေတာရြာေက်းလက္ရနံ႕ေတြ ရသြားတယ္ ။
ငါးကေလး အိုးကပ္ေတာင္ စားခ်င္စိတ္ေပါက္လာတယ္ ။ း )
လြတ္သြားတဲ႕စာေတြ ေနာက္မွလာထပ္ဖတ္ဦးမယ္ဗ်ာ ။

တန္ခူး said...

နက်ယ္ေကာင္ေလး ဘယ္ေပ်ာက္ေနလဲလို ထင္တာ့ ခုေတာ့ငါးရွာထြက္ေနတာကိုး….

Mintasay said...

အကို႔ေရးဟန္က လတ္ဆတ္တယ္။ ႐ြ႐ြေလး။ အဲလိုအႏုပညာေၿမာက္တာေလးေတြ မ်ားမ်ားဖန္တီးပါ အကိုရ

ညီအကိုမ်ား said...

မိုက္တယ္..အကိုေရ...အၿမဲအားေပးလ်က္ပါ....

ကိုေန(YNP)

မင္းက်န္စစ္။ said...

တကယ့္သဘာဝအရသာေတြကို ခံစားရတယ္ဗ်ာ။
ဖတ္လို႔ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။
အတုယူပီး ၾကိဳးစားလွ်က္ဗ်ာ။

M.Y. said...

ငါးရွာ၊ ဖားရွာ၊ မိႈႏုတ္၊ မွ်စ္ခိ်ဳးစတဲ့ လြမ္းစရာ အေတြ ့အႀကဳံ ကေလးေတြ ေ၀မွ်ေပးတာေက်းဇူးပါ။ ကြ်န္ေတာ္ က ေက်းလက္ ကို ေႏြေက်ာင္းပိတ္မွေရာက္ဖူးတယ္။ ေက်းလက္ဆိုတာထက္နယ္ျမိဳ ့ကေလးပါ။ ျမိဳ ့ဆန္ပါတယ္။ ငါးဖမ္း၊ ငွက္ပစ္ တာေတာ့ျမိဳ ့ေပၚမွာ ပဲလုပ္ခဲ့တယ္…ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို ့က တစ္ကယ့္ကိုအေပ်ာ္..ကိုေစးထူး ရသစာစုထဲက ငါးဖမ္း၊ငွက္ေထာင္၊ဆိုတာေတြက တစ္ကယ့္ကို မိသားစုဟင္းတခြက္အတြက္ ျဖစ္တာမို ့ေက်းလက္ ဘ၀ေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္…

ဒီလို နဂ်ယ္ေကာင္ေလးရဲ ့ ေက်းလက္ရသစာစုေတြ ကို သတိရသေလာက္၊ ျပန္ခံစားရသေလာက္ေပါ့…လုပ္ပါဦး…