Thursday, April 05, 2007

အျမင္မရိုင္း.... ဆင္တိုင္း တင့္ေစ.....

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ထင္ပါတယ္။

မဂၢဇင္းစာအုပ္ တခုထဲက ကာတြန္းတခုကို ေတာ္ေတာ္ၾကီး သေဘာက်သြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီကာတြန္းက ေလးကြက္၊ တမ်က္ႏွာ ကာတြန္းပါ။ ပထမတကြက္မွာ မင္းညီမင္းသား ၀တ္စုံနဲ႔ လူႀကီးတေယာက္က ေယာင္ထုံး၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး၊ တိုက္ပုံနဲ႔ လူႀကီးကို လက္ညိွးေငါက္ေငါက္ ထုိးလို႔ `သရုပ္ပ်က္´ လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒုတိယ တကြက္မွာကေတာ့ ပထမတကြက္မွာ အေျပာခံရတဲ့ လူႀကီးက ဘိုေကဆံပင္ကို ေျပာင္ေနေအာင္ ဖီးလို႔ ဖေလဇာကုတ္၀တ္ ရွဴးဖိနပ္စီးထားတဲ့ လူကို ေစာေစာကလို `သရုပ္ပ်က္´ လို႔ လက္ညိွးႀကီး ထိုးလို႔ ေျပာျပန္ပါတယ္။

တတိယ အကြက္မွာေတာ့ ဘိုေကနဲ႔ လူက ဆံပင္ဂုတ္ေထာက္၊ ေခါင္းေလာင္း ေဘာင္းဘီ ၀တ္ထားတဲ့ လူငယ္ကို `သရုပ္ပ်က္´ လို႔ လက္ညိွဳး ထုိးလို႔ ေျပာျပန္ပါတယ္။ စတုတၳအကြက္မွာေတာ့ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီ၀တ္ လူငယ္က ဟိုလူႀကီးသုံးေယာက္ကို ေက်ာခိုင္းထားၿပီး သူက `သရုပ္ပ်က္´ လို႔ ေျပာရမယ့္ ေနာက္လူကို ေမွ်ာ္ေနတဲ့ပုံကို ေရးဆြဲထားပါတယ္။

အဲဒီကာတြန္းေလးဟာ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ `ေခတ္ရဲ့ ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ´ ကို ရိုးရွင္းစြာ ေဖာ္ျပေနတယ္လို႔ ခံစားမိလိုက္ရပါတယ္။

တေလာတုန္းက စာအုပ္ပုံကို ေမႊေႏွာက္လုိ႔ အေဟာင္းအျမင္းေလးေတြ လွန္ေလွာဖတ္ရွဳမိေတာ့ ၁၉၉၉ခုႏွစ္ထုတ္ သင့္ဘ၀မဂၢဇင္း၊ အမွတ္စဥ္(၁၀)မွာ ဆရာမ `ဂ်ဴး´ ေရးသားခဲ့တဲ့ `မေတာ္တေရာ္´ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရွဳမိပါတယ္။

အဲဒီ ေဆာင္းပါးရဲ့ အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာျပကၡဒိန္မ်ားက ျမန္မာ မင္းသမီးေလးေတြရဲ့ ရင္အသားေပး၊ တင္အသားေပး မေတာ္တေရာ္ ဟန္ပန္အေနအထားကို ေထာက္ျပ ေရးသားထားတာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြရဲ့ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ေရးထားပါတယ္။ (ေနာက္မ်ားမွာ အဲဒီ ေဆာင္းပါးကို စာရုိက္ၿပီး တင္ေပးပါဦးမယ္)။

မေန႔ကေတာ့ ပ်က္ေနတာ ၾကာလွၿပီ ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္က နာမည္ႀကီး ၀က္ဘ္ဆိုက္တခုရဲ့ ဖိုရမ္ကို သြားဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီဖိုရမ္ထဲမွာ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတခ်ိဳ႔ရဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ဘ၀င္မက်တဲ့ တေယာက္က အဲဒီလိုပုံေတြ မတင္သင့္ေၾကာင့္ အစျပဳေရးသားရာကေန အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၾက၊ ျငင္းခုန္ၾကတာကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ေခတ္ႀကီးက ေရစီးတခုလိုပဲ စီးဆင္းေနပါတယ္။ အဲဒီ ေရစီးထဲမွာ လူေတြက လိုက္ပါစီးေမ်ာရင္းနဲ႔ ေခတ္နဲ႔ အညီ ေနထုိင္သြားၾကရင္း လူ႔ေဘာင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေမ႔ြေလ်ာ္ရပါတယ္။ မိမိလက္ရိွေနထုိင္တဲ့ ေခတ္နဲ႔ အသားက်စြာ ေနထုိင္ႏိုင္ေလေလ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေလေလပါ။

သို႔ေသာ္..၊ အ၀တ္အစား ၀တ္ဆင္ရာမွာ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီျခင္းနဲ႔ ေခတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းကေတာ့ အကြာၾကီးကြာလွပါတယ္။ လူျမင္ကြင္းမွာ မျမင္အပ္၊ မျပအပ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြကို မလု႔ံတလုံ၊ မေပၚ့တေပၚ ၀တ္ဆင္ျခင္းဟာ ေလာ္လီေသာ ၀တ္စားမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေခတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ မဟုတ္ပါ။ ေခတ္ကို အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးေသာ `လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီမႈ´ သက္သက္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ..ဒါျဖင့္..။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ လုံမေတြ ေရွးေရွးတုန္းကလို ထိုင္မသိမ္း အက်ီၤေတြ၀တ္၊ ဆံၿမိတ္ႀကီးေတြ အစီအရီခ်လို႔ လမ္းသြားရင္လဲ ဆင္မယဥ္သာေလး လွမ္း..။ အင္း… ဒီလိုဆိုေတာ့လဲ မျဖစ္လွေသးပါ။

က်ေနာ့္ေရွ႔မွာ ျမန္မာမိန္းမပ်ိဳတေယာက္ ေဘာင္းဘီရွည္ေလးနဲ႔၊ အက်ီၤကလဲ အခုေခတ္ေပၚပင္ေပါ့၊ လွတပတေလး ၀တ္ထားတာကို ေတြ႔ရင္ `ေအာ္.. တယ္ေခတ္မီၿပီး ေခ်ာပါ့၊ လွပါ့´ လို႔ စိတ္ထဲက ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳရင္း ၾကည့္မိပါမယ္။ အဲ.. မလုံ႔တလုံ ဆိုရင္ေရာ.. ?။ ဟုတ္ကဲ့… ၾကည့္တာကေတာ့ ၾကည့္မိမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္ပုံျခင္းရဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြ၊ တန္ဖိုးထားမႈေတြကေတာ့ ကြာသြားပါလိမ့္မယ္။

မိုးသူေအာင္က ေရကူး၀တ္စုံေလး ၀တ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ လိုအပ္ခ်က္အရပါ။ သူေရကူးၿပိဳင္ေတာ့ ေရကူး၀တ္စုံ၀တ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆို.. ျပကၡဒိန္တခုခုမွာ ေရကူး၀တ္စုံနဲ႔ မိုးသူေအာင္က ေရထဲကို ေပါင္တံေလး အစင္းသားနဲ႔ ဒုိင္ဗင္ပစ္တဲ့ ပုံေလး ေဖာ္ျပထားရင္ေရာ..??။ ဒါလည္း ျပႆနာ မရိွလွေသးပါ။ သူက ေရကူးမယ္ကိုး။

ဒါေပမယ့္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတေယာက္က အ၀တ္အစား မလု႔ံတလုံနဲ႔ ကိုယ္ေနဟန္ထား ေကာ့ေကာ္ကံကားပုံ ရိုက္လုိ႔ ပုရိသမ်ားကို တမ်ိဳးတမည္ေသာ ဆြဲေဆာင္မႈ ရိွေစတဲ့ ျပကၡဒိန္ထုတ္ရင္ေတာ့ ဒါဟာ ေလာ္လီလွ်ပ္ေပၚေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသာလွ်င္ ျဖစ္ပါလိ့မ္မယ္။ ေခတ္မီျခင္း နဲ႔ လားလားမွ မဆိုင္ပါ။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးဆိုတာက လူသိမ်ားလွတာမို႔ ပိုလုိ႔ေတာင္ ဆင္ျခင္သင့္လွပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျငင္းခုန္ၾကတာေတြကို ေတြ႔ဖူးတာ မနည္းေတာ့ပါဘူး။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ေခတ္ဆိုတာကိုလည္း ေမ့မထားသင့္သလို `အရွက္အေၾကာက္ ဟီရိၾသတၱပ´ တရားဆိုတာကိုလည္း ထိန္းသိမ္းသင့္လွပါတယ္။

ရင္ဖုံးအက်ီၤေလးနဲ႔ ျမန္မာမေလးက ခ်စ္စရာေကာင္းသလို ဂ်င္းပင္နဲ႔ စပို႔ရွပ္၀တ္ ျမန္မာမေလးသည္လည္း ေခတ္မီမီလွပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ္ မလုံ႔တလုံ ၀တ္ျခင္းဟာေတာ့ ေခတ္မီျခင္း လုံး၀ မဟုတ္ပါ။

ျမန္မာမေလးမ်ား ေခတ္နဲ႔ အညီ၊ အျမင္မရုိင္း ဆင္တုိင္း တင့္ႏိုင္ပါေစလုိ႔ ....။

ကလိုေစးထူး

2 comments:

Anonymous said...

တေလာက က်မအိမ္ေဘးက လဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အေဖနဲ႔အတူ ထိုင္ေနတုန္း ေဘးစားပြဲက ၀ိုင္းမွာ မိန္းကေလး ၂ေယာက္နဲ႔ ေယာက္်ားေလး ၁ ေယာက္ထိုင္ေနၾကပါတယ္။ တေယာက္ေသာ မိန္းကေလးရဲ႕ အေမ (ဆရာ၀န္မၾကီး) နဲ႔ က်မက ရင္းႏွီးတယ္။ ဒီမိန္းကေလး ၀တ္စားထားပံုက ကေလးငယ္ေလးေတြ ၀တ္တဲ့ ဂါ၀န္တိုေလးပါ။ တိုသမွ ေပါင္လည္ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ လဖက္ရည္ဆိုင္က ထိုင္ခံုပုေလးမွာ ထိုင္ေနတာဆိုေတာ့ နဂိုက တိုလွတဲ့ ဂါ၀န္က ပိုလို႔ တိုတက္ေနပါတယ္။ ဂါ၀န္က လက္ျပတ္၊ လည္ပင္းကလည္း အဟိုက္ပါ။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္နဲ႔လည္း ၾကည့္ရတာ မသင့္ေတာ္လွပါဘူး။ သူ႔နေဘးမွာ အတူထိုင္ေနတဲ့ ေယာက္်ားေလးက သူ႔ပခံုးကို ဖက္ထားလိုက္ေသးတယ္။ သံုးေယာက္လံုးရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ နဲ႔ ေနထိုင္ျပဳမူမႈေတြဟာ မ်က္စိထဲ ၾကည့္ရဆိုးလွပါတယ္။ က်မလည္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မို႔ မၾကည့္ခ်င္လည္း ျမင္ေနရပါတယ္။
ေခတ္မီတာနဲ႔ အရွက္ အေၾကာက္ ကင္းတာနဲ႔ ကြာပါတယ္။
ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ရဲ႕ ရာဂစိတ္ကို လႈံ႕ေဆာ္သလို ျဖစ္ေစမယ့္ အ၀တ္အစားမ်ဳိး၊ အေနအထိုင္မ်ဳိး မိန္းကေလးေတြ အေနနဲ႔ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါဟာ အႏၱရာယ္ကို ဖိတ္ေခၚေနသလိုပါပဲ။

Anonymous said...

မွန္တယ္..ဘယ္ဆိုးလို့လဲ..
ဒီစာေစာင္ကို ဂ်ာနယ္တခုခုမွာ ေဖာ္ျပသင့္တယ္..
ေခတ္မီွတာနဲ့ ေခတ္ဆန္တာကြာတယ္..
ဂ်င္းပန္န္ ၀တ္တာ လံုျခံဳေပမဲ့..က်ပ္ထုပ္ပီး အရိွအတိုင္း
ေပၚေအာင္ေတာ့ မ၀တ္သင့္ဘူးး
စားအေရးအသား အတင္ျပ ေကာင္းမြန္၏
ဆက္လက္ေရးပါ.....
၄စားလ်က္