ယခုတပတ္ က်ေနာ့္အႀကိဳက္အျဖစ္ တင္ျပမွာကေတာ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔ထုတ္၊ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္ No.32, Volume.2 မွာ ပါရိွတဲ့ ဆရာႀကီး လူထုစိန္၀င္းရဲ့ `လူနဲ႔ လူ႔က်င့္၀တ္´ ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါ။
ဆရာႀကီးဟာ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ဆိုလိုရင္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို အေျခခံေရးသားခဲ့တယ္လို႔ မွန္းဆမိပါတယ္။ ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ သူ႔ကို ေမးခြန္းထုတ္သူ လူငယ္ကိုလဲ ေျဖၾကားရင္းနဲ႔ သူေျပာခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုပါ တိုတိုတုတ္တုတ္နဲ႕ လိုရင္းတိုရွင္း ေျပာသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ေဆာင္းပါးရဲ့ Quote အျဖစ္ ေဖာ္ျပတဲ့ စာသားေလးကလဲ ထိမိလြန္းလွလို႔ ပုံအျဖစ္ ကူးယူတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
လူနဲ႔ လူ႔က်င့္၀တ္
ပညာနဲ႔ အသက္ေမြးသူ
`ပညာသည္´ ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းကို အရင္ဆုံး ရွင္းျပဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာစကားမွာ ေစ်းေရာင္းၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳသူကို `ေစ်းသည္´၊ ပဲျပဳတ္ေရာင္းၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသူကို `ပဲျပဳတ္သည္´၊ ဆံပင္ညွပ္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသူကို `ဆတၱာသည္´ စသျဖင့္ ေခၚေ၀ၚေလ့ ရိွပါတယ္။ အဲဒီသေဘာအတိုင္း အတတ္ပညာတစ္ခုခုနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသူ အားလုံးကို `ပညာသည္´ (Professional) လို႔ သုံးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေၾကးစားက ရင့္သီးပါတယ္
အားကစားနယ္ပယ္မွာေတာ့ `အေပ်ာ္တမ္း´ (Amateur) နဲ႔ ေၾကးစား (Professional) လို႔ သုံးတတ္ၾကပါတယ္။ အေပ်ာ္တမ္း ေဂါက္သီးသမား၊ ေၾကးစား ေဂါက္သီးသမား စသျဖင့္ ေခၚေလ့ရိွပါတယ္။ (Professional) ကို `ေၾကးစား´ လို႔ သုံးတာ နည္းနည္း ရင့္သီးတယ္ ယူဆလို႔ `ပညာသည္´ လို႔ သုံးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတတ္ (ဒါမွမဟုတ္) ပညာတစ္ခုခုနဲ႔ `အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းျပဳသူ´ လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ဒီေတာ့ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တစ္ခုခု လုပ္ကိုင္ေနသူ အားလုံး အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။
ပညာရွင္
အတတ္ ဒါမွမဟုတ္ ပညာတစ္ခုခုကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳ႐ုံတင္ မကဘဲ `ထုံးလုိေခ် ေရလိုေႏွာက္´ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္သူမ်ားကိုေတာ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ `ပညာရွင္´ လို႔ ေခၚခ်င္ပါတယ္။ ပညာရွင္က်ေတာ့ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ (ထိပ္ထိပ္ႀကဲ) ထူးခၽြန္တတ္ေျမာက္သူမ်ားသာ အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္အတတ္ပညာ နယ္ပယ္မွာ မဆို ဦးေရ အနည္းငယ္သာ ရိွႏိုင္ပါတယ္။ အႏုပညာသည္တုိင္း အႏုပညာရွင္ မျဖစ္ႏိုင္သလို စာေရးဆရာတုိင္း စာေပပညာရွင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အလုပ္တုိင္းမွာ က်င့္၀တ္ရိွ
ပညာရွင္ျစ္ေစ၊ ပညာသည္ျဖစ္ေစ ကုိယ့္ပညာကုိယ္ ေလးစားတန္ဖိုးထားရပါတယ္။ အတတ္ပညာတုိင္း၊ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္အကိုင္တုိင္းမွာ ဆိုင္ရာဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္ေတြ၊ စည္းကမ္းေတြ ရိွပါတယ္။ ဆရာ၀န္က ဆရာ၀န္နဲ႔ ဆုိင္တဲ့ က်င့္၀တ္စည္းကမ္း၊ ဘတ္စ္ကား ေမာင္းသမားမွာလည္း သူနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ က်င့္၀တ္စည္းကမ္း၊ စပယ္ရာမွာလည္း သူလိုက္နာရမဲ့ က်င့္၀တ္စည္းကမ္း စသျဖင့္ အသီးသီး ရိွၾကပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီးက ကုိယ့္ခြင္ ကုိယ့္နယ္ပယ္ရဲ့ က်င့္၀တ္ေတြကို ေလးစားလိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းၾကမယ္ ဆိုရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ ဘာျပႆနာမွ မရိွႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ျပႆနာမ်ားရဲ့ အေျခခံ
လူ႔ေဘာင္ လူ႔ေလာကမွာ ျပႆနာေပါင္းစုံနဲ႔ သပြတ္အူလိုက္ ရွဳပ္ေထြးေနတာ၊ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ပြားေနတာ လူသူေလးပါးရဲ့ ႐ိုေသေလးစားမႈ မခံရတာ၊ ယုံၾကည္မႈ ကင္းမဲ့တာ၊ မုန္းတီးရြံရွာတာ စတဲ့ ကိစၥအားလုံး ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာရျခင္းရဲ့ အဓိက အေၾကာင္းတရားဟာ က်င့္၀တ္ သိကၡာ ေစာင့္စည္းမႈ ပ်က္ယြင္းလာျခင္းပင္ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းဆရာက ေက်ာင္းဆရာရဲ့ က်င့္၀တ္သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္ လူၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာေကာင္း ျဖစ္မွာပဲ။ ဆရာ၀န္ကလည္း ဆရာ၀န္ က်င့္၀တ္အတုိင္း လိုက္နာက်င့္ႀကံရင္ သမားေကာင္း၊ ဆရာ၀န္ေကာင္း ျဖစ္မွာပဲ။
ခက္ခက္ခဲခဲႀကီးလား
က်င့္၀တ္၊ က်င့္၀တ္နဲ႔ ေျပာေတာ့၊ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ရမယ့္ ကိစၥႀကီးလို႔ ထင္စရာရိွတယ္။ ေထြျပား ရွဳပ္ေထြးၿပီး အပန္းတႀကီး နာယူမွတ္သားရမဲ့ ကိစၥလို႔လည္း ယူဆသြားႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာမွ ရွဳပ္ရွဳပ္ေထြးေထြး မရိွပါဘူး။ ဆရာ၀န္ က်င့္၀တ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းဆရာ က်င့္၀တ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တရားသူႀကီးနဲ႔ ေရွ႕ေနတုိ႔ က်င့္၀တ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္သည္ေတာ္ က်င့္၀တ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စာနယ္ဇင္း က်င့္၀တ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အားလုံး အေျခခံအျဖစ္ ထားရိွၾကတာက `လူ႕က်င့္၀တ္´ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူနဲ႔ တိရစၧာန္ ဘာကြာသလဲ
လူ႕က်င့္၀တ္ဆိုတာ ဘာေတြလဲလို႔ အက်ယ္ခ်ဲ႕စဥ္းစားရင္ နံပါတ္စဥ္တုိးလို႔ ကုန္ႏုိင္ဖြယ္ မရိွပါဘူး။ အက်ဥ္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ခ်ဳပ္ၿပီး စဥ္းစားလိုက္ရင္ တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔တင္ လုံေလာက္ပါတယ္။ ပထမဆုံး လူဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္၊ လူဟာစားတယ္၊ အိပ္တယ္၊ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရး ကိစၥေဆာင္ရြက္တယ္။ ေတာတြင္းက သားရဲတိရစၧာန္မ်ားလည္း စားျခင္း၊ အိပ္ျခင္း၊ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔ကို လုပ္ၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူနဲ႔ တိရစၧာန္အားလုံး တူၾကတယ္။ ျခားနားခ်က္ မရိွဘူး။
ကုိယ္က်ိဳးမၾကည့္တာ လူ
လူနဲ႔ တိရစၧာန္မွာ ျခားနားခ်က္ တစ္ခ်က္တည္းပဲ ရိွတယ္။ တိရစၧာန္က သူ႔အလိုဆႏၵအတုိင္းသာ လုပ္တယ္။ တျခား ဘာမွ မၾကည့္ဘူး။ လူကေတာ့ သူ႔အလိုဆႏၵရိွတုိင္း မလုပ္ဘူး။ သူမ်ားအတြက္ ငဲ့ကြက္စဥ္းစားတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးကို စြန္႔ႏိုင္တယ္။ ရွင္းေအာင္သာ ေျပာရရရင္၊ ကုိယ္က်ိဳးတစ္ခုတည္းသာ ၾကည့္တတ္တာ တိရစၧာန္။ အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပုိးေဆာင္ရြက္တာ လူ။ လြယ္လြယ္ေလးပါပဲ။
လူ႔တိရစၧာန္
လူ႕က်င့္၀တ္ဆိုတာ အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပုိးေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳးကို မၾကည့္ဘဲ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား တစ္ခုတည္းကိုသာ ၾကည့္ၿပီး `ဘယ္သူေတေတ ငေတမာ ၿပီးေရာ´ လုပ္တတ္သူမ်ားကိုေတာ့ လူ လို႔ မသတ္မွတ္ႏိုင္ဘူး။ အဂၤလိပ္စကားမွာေတာ့ ဒီလိုလူစားေတြကို Manimal လို႔ ေခၚတယ္။ Man နဲ႔ animal ႏွစ္ခုကို ေရာၿပီး စကားလုံးသစ္ ထြင္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ လူ႔တိရစၧာန္ ေခၚသင့္တယ္ ထင္တာပါပဲ။
လူထုစိန္၀င္း
7 comments:
အဲဒါ ျပီးေရာ..
ေလာကၾကီးမွာ ဒါမ်ိဳးလူေတြမ်ားေနတာ။
အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ေတြအထဲမွာေပါ့။
အဲဒါကို လူထုဦးစိန္၀င္းလို လူမ်ိဳးက ခ်က္က်က်၀င္ေျပာလိုက္ေတာ့ ေအးေရာ..။
ဒါကို ကိုေစးထူးက ထပ္ျပီး ဆင့္ပြားလိုက္ေတာ့..။ အင္းး ကိုယ့္ကိုယ္ကို Human လုပ္မလား Maniamal လုပ္မလား ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကဖို႔ပဲေနာ္..။
ဟုတ္ပါရဲ့ေနာ္... ေရးထားတာ ကြက္တိကိုက်ေနတာပဲ။ Manimal တဲ့။ လူ႔တိရစၧာန္တဲ့။ ဟုတ္တယ္၊ အမွန္ပဲ...
လူ႔တိရစၧာန္
လူ႕က်င့္၀တ္ဆိုတာ အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပုိးေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳးကို မၾကည့္ဘဲ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား တစ္ခုတည္းကိုသာ ၾကည့္ၿပီး `ဘယ္သူေတေတ ငေတမာ ၿပီးေရာ´ လုပ္တတ္သူမ်ားကိုေတာ့ လူ လို႔ မသတ္မွတ္ႏိုင္ဘူး။ အဂၤလိပ္စကားမွာေတာ့ ဒီလိုလူစားေတြကို Manimal လို႔ ေခၚတယ္။ Man နဲ႔ animal ႏွစ္ခုကို ေရာၿပီး စကားလုံးသစ္ ထြင္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ လူ႔တိရစၧာန္ ေခၚသင့္တယ္ ထင္တာပါပဲ။
လူ႔တိရစာၦန္ကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုသြားတာေလးက တကယ္ကို ေျပာင္ေျမာက္တယ္...
Manimal ဆိုတာကို အရမ္းသေဘာက်သြားျပီး . .ဟုတ္တယ္ကိုေစး Manimal ေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။။
လူထုစိန္၀င္းေရးတာကုိလည္း ႀကိဳက္တယ္။
ျပန္ေဖာ္ျပေပးတဲ႕ ကုိေစးထူးကုိလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္။
လူ ့တရိစာၦန္ဆိုတာမျဖစ္ေအာင္ ဂ်စ္တို့ ၾကိဳးစားၾကရမွာေပါ့ ။ တခါတေလက်ေတာ့ လူ ့အတၱဆိုတာၾကီးေၾကာင့္ အခက္သား... ။
ပညာသည္ နဲ့ ပညာရွင္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏံႈးကြဲျပားတာေလးကို ၾကိဳက္တယ္ ။
Ko Say Htoo, I really appreciate for your kind effort to share this Lu Htu Sein Win's valuable article, in deed, pointing out the different meainings of technician and professional....Saya Sein Win demonstrates that he iss a responsible people's author....
Post a Comment