ဒီတပတ္ က်ေနာ့္အၾကိဳက္ကေတာ့ ဆရာ နႏၵာစိုး(ဆင္ျဖဴကၽြန္း) ရဲ့ `ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ၾကမ္းပိုးတေကာင္´ ၀တၳဳတို ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ နႏၵာစိုး(ဆင္ျဖဴကၽြန္း)ရဲ့ အေရးအသားေတြကို က်ေနာ္ စတင္ ႏွစ္သက္ခဲ့မိတာကေတာ့ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာရယ္စရာ မဂၢဇင္းက `ဂြစာ၏ တလစာမွတ္တမ္း´ အေရးအသားေတြကိုပါ။ လူတေယာက္ရဲ့ တလအတြင္း ေန႔စဥ္ ျဖစ္ပ်က္ႀကဳံဆုံရပုံေတြကို ဟာသေလးေႏွာလို႔ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ ေရးေလ့ရိွတဲ့ ဆရာဟာ ၀တၳဳတိုေတြ ေရးေတာ့လည္း အင္မတန္မွ ေျပာင္ေျမာက္လွပါတယ္။
ဒီ၀တၳဳကိုေတာ့ ၂၀၀၂ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ ရန႔ံသစ္ မဂၢဇင္းမွာ စတင္ေဖာ္ျပခဲ့တာပါ။ ဧရာ၀တီ အင္တာနက္ မဂၢဇင္းရဲ့ ရသလြင္ျပင္က႑မွာ ဖတ္မိေတာ့ ႏွစ္သက္လွတာေၾကာင့္ က်ေနာ့္ ဘေလာ့ခ္မွာ ထပ္ဆင့္ ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။
အဲ..၊ ဆရာ နႏၵာစိုးရဲ့ ၀တၳဳကို မေဖာ္ျပမီမွာ နည္းနည္းေလာက္ ေလေၾကာရွည္ပါရေစ။ ျမန္မာ ဘေလာ့ကာစာအုပ္မ်ား ဘေလာ့မွာ က်ေနာ့္အႀကိဳက္(၂) မွာ တင္ခဲ့တဲ့ ဆရာလင္းထင္ရဲ့ `ေခါင္းေလာင္းကေလး၏ ေန႔စြဲမ်ား´ ၀တၳဳကို တင္ရာမွာ တစုံတရာ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္လားမသိ၊ တခ်ိဳ႔က က်ေနာ္ေရးတယ္လို႔ ထင္ဟန္ရိွပါတယ္။ က်ေနာ္ေရးတယ္ အမွတ္နဲ႔ ခ်ီးက်ဴးထားၾကတာကိုေတြ႔ေတာ့ အဲဒီ၀တၳဳေရးသူက က်ေနာ္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ မေနတတ္မထုိင္တတ္နဲ႔ ရွက္ရြ႔ံမိပါတယ္။ က်ေနာ္ေရးတာ မဟုတ္ရပါေၾကာင္းေတာ့ ကြန္မန္႔ျပန္ေရးခဲ့ပါတယ္။
ကဲ..၊ `ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ၾကမ္းပိုးတေကာင္´ ၀တၳဳကို ခံစားၾကည့္ၾကပါစို႔။
ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ၾကမ္းပိုးတေကာင္
(၁)
ၾကားရတဲ့ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕အေၾကာင္းက သတင္းေကာင္းမဟုတ္ဘူး ။ သည္ေတာ့ စိတ္လည္းမေကာင္းရဘူး ဆိုပါေတာ့ ...။ ဒါေပမယ့္ သတင္းၾကားၾကားခ်င္း ဖိုးသာဒင္ဆီ ထေျပးရေအာင္ကလည္း အခ်ိန္အားက မရေသးေတာ့ ၾကားတဲ့သတင္းကိုပဲ ရင္ထဲမွာမေကာင္းဘဲ ထည့္ထားရတယ္။ ညေနဘက္ေတာ့ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ သြားေတြ႔မယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ရင္း မၿပီးစီးႏိုင္တဲ့ ကိစၥျမားေျမာင္ထဲမွာပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဇြတ္ႏွစ္ျမႇပ္ထားေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ... အလကားပါ၊ စိတ္က ဖိုးသာဒင္ဆီကိုပဲ ေရာက္ေရာက္ေနတယ္။ အသားညိဳညိဳ၊ ခႏၶာကိုယ္ ေသးက်စ္က်စ္၊ အ႐ိုးခံ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕မ်က္ႏွာကိုပဲ ျမင္ျမင္ေနတယ္။ မာယာမပါတဲ့ အၿပံဳးစင္းစင္းနဲ႔ ၀ကၤႏၲမစြက္တဲ့ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕ အ႐ိုင္းဆန္ဆန္ ေမးခြန္းေတြပဲ နားထဲမွာ ၾကားၾကားေနတယ္။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ ...။
အင္း ... ေနမထိ ထိုင္မသာႀကီးပဲ ဆိုပါေတာ့။
(၂)
ဖိုးသာဒင္ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ခင္မင္ရင္းႏွီးေနတဲ့ ထန္းတက္သမား ေကာင္ေလးတေယာက္ပါ။ အသက္က ဘာရွိဦးမလဲ၊ ႐ွိလွမွ ၁၅ ႏွစ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့ၿမိဳ႕နဲ႔ ႏွစ္မိုင္ေလာက္အကြာက ထန္းသမားမိသားစုေတြနဲ႔ ထန္းေတာထဲမွာေနတယ္။ ထန္းတဲကေလး တလံုးနဲ႔ေပါ့ေလ။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ ထန္းတက္သမားေလးဆိုေတာ့ မထူးလွပါဘူး၊ အညာထန္းေတာထဲမွာ ေတြ႔ေနက် ထူးမျခားနား ထန္းတက္သမား ခ်ာတိတ္ကေလးေတြလိုပါပဲ။ အသားညိဳညိဳ ၊ ေနေလာင္ဒဏ္သင့္ေပမယ့္ ထန္းပင္တက္ျခင္း အိပ္ဆာဆိုက္ေၾကာင့္ က်စ္လ်စ္ေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ခပ္႐ိုး႐ိုး ေကာင္ကေလးတေယာက္ပါ။ အေမမုဆိုးမႀကီးနဲ႔ သားအမိႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနတယ္။ သူ ငါးတန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာ သူ႔အေဖ ေသဆံုးသြားျခင္းကစလို႔ အေဖ့ကိုယ္စား ထန္းပင္ေတြကိုေပြ႔ဖက္၊ စာသင္ေက်ာင္းကို ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရတယ္လို႔ေျပာရင္ပဲ မခမ္းနားတဲ့ သူ႔ဘ၀အတၳဳပၸတၱိက ျပည့္စံုသြားပါၿပီ။
သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သူ႔တဲကထြက္တဲ့ ပင္က်ရည္ျမဴအိုးကေလးေတြရဲ႕ တံတားထိုးမႈနဲ႔ ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ ခင္မင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေရးေဖာ္ ကဗ်ာဆရာတေယာက္ရယ္ေပါ့။ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ေနညိဳရင္ ေလမၿပိဳတတ္ၾကေသးေပမယ့္ ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ေ၀းရာ သူ႔ထန္းတဲကေလးဆီကို စက္ဘီးကိုယ္စီနဲ႔ ေရာက္ၾကေလ့ရွိတယ္။ ထန္းေတာ ထန္းလက္ ထန္းရြက္ေတြကို လြတ္လပ္စြာ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ လတ္ဆတ္တဲ့ေလညင္းကို ႐ႉ႐ိႈက္ရင္း သူ႔ပင္က်ရည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာပါလာတဲ့ စာေပအေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ျငင္းခံုအံုဖြဲ႔ စကားလံုးေတြနဲ႔ ျမည္းၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ တေန႔တာလႈပ္႐ွား႐ုန္းကန္ မြန္းက်ပ္မႈထဲကေန သူ႔ထန္းတဲ ေဟာင္းေဟာင္းအိုအို ကေလးဆီ ညေနတိုင္း ထြက္ေျပးခိုလႈံလာတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကို သူကေတာ့ စာေရးဆရာေတြဆိုၿပီး အထင္ႀကီးေလးစားပံုရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာဆိုျငင္းခံုေနရင္ (သူကလည္း အလုပ္အားေနေသးရင္) မလွမ္းမကမ္းကေနၿပီး နားေထာင္ ေထာင္ေနတတ္တာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး။ “မႏၲေလး”၊ “ျမန္မာ” နဲ႔ “ႏိုင္ငံတကာ” ေစ်းႀကီးတာခ်င္း အတူတူကို မကပ္ႏိုင္တဲ့ ခပ္မြဲမြဲ ဘိုင္ေကာင္ေတြပီပီ၊ လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းစြာ ျငင္းခံုခြင့္ရတဲ့ သူ ထုတ္လုပ္တည္ခင္းတဲ့ ျမဴအိုးေတြထဲက ႐ိုးရာဘီယာ ေစ်းခပ္ေပါေပါနဲ႔ပဲ စီးေမ်ာလြင့္ပါးမိခဲ့ၾကျခင္းသက္သက္ပါပဲ။
အဲဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဖိုးသာဒင္ကေလးရဲ႕ ဆက္ႏြယ္မႈသမိုင္း သံခိပ္ေပါ့ေလ။
(၃)
မွတ္မိေနတာေလး ႐ွိေသးရဲ႕။
တညေနမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကဗ်ာဆရာထိုင္ေနတဲ့၀ိုင္းဆီကို ဖိုးသာဒင္နဲ႔ လူႀကီးတေယာက္ရဲ႕ စကားသံေတြလြင့္လာတယ္။
‘ဟာ မလုပ္ပါနဲ႔ ဦးတာေတရာ၊ ဦးေလး အေႂကြးေတြ မ်ားေနၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဒါရမွ ဒါစားရတာ။ မနက္ျဖန္ေတာ့ ဆက္ဆက္ႀကီး ဖဲ့ဆပ္ပါဦးေနာ္’
‘ေအးပါကြ၊ မနက္ျဖန္ ဖဲ့ဆပ္မယ္၊ စိတ္ခ်စမ္းပါ ...’
ဒီေလာက္ပါပဲ။ ျမဴအိုးဆြဲၿပီး ထြက္သြားတဲ့လူႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေငးၾကည့္ က်န္ရစ္ေနတုန္းမွာပဲ ဖိုးသာဒင္က ေျပာလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဦးတည္ၿပီး သူ႔ဒုကၡကို ရင္ဖြင့္လိုက္တာပါ။
‘ခက္တာပဲ ဆရာတို႔ရာ၊ အဲဒီဦးေလးႀကီးက သူလိုခ်င္ရင္ ဇြတ္ယူေတာ့တာပဲ။ ပိုက္ဆံက် သူစိတ္ကူးရမွ ရွင္းတာ။ ေျပာလို႔လည္း မရဘူး’
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပိဳင္တူ သက္ျပင္းခ်မိတယ္။ ခဏ႐ွိေတာ့ ကဗ်ာဆရာက ဘာစိတ္ကူးေပါက္တယ္ မသိဘူး။
‘ေဟ့ ... အဲဒါ အလြယ္ကေလး ရတယ္ကြ၊ ဒီမွာၾကည့္ ...’
ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ ေနရာက ထတဲ့ၿပီး တဲေထာင့္က သံျပားေဟာင္းကေလး တခ်ပ္ကို ေကာက္ယူတယ္။ ၿပီးမွ အနားမွာေတြ႕တဲ့ မီးေသြးခဲတခဲနဲ႔ သံျပားေပၚကို စာတေၾကာင္း ေရးခ်လိုက္တယ္။
“ေလာကႀကီးမွာ ဘာမွ အလကားမရ”တဲ့။
ေရးၿပီးမွ သံျပားကို တဲေရွ႕က ၀ါးပိုး၀ါးတိုင္ေျခမွာ ေထာင္လိုက္ၿပီး ကဗ်ာဆရာက ထပ္ေျပာတယ္။
‘မင္း အဲဒီ အိုင္ဒီယာအတိုင္းသာ သြား၊ ေတာ္တန္႐ံု မ်က္ႏွာေျပာင္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဒီစာေၾကာင္းကို ျမင္တာနဲ႔ မင္းကို ေငြ႐ွင္းေပးဖို႔ သူတို႔ အိပ္ကပ္ကို ျပန္စမ္းမိၾကလိမ့္မယ္’
ဖိုးသာဒင္က ငံု႔ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးလို႔။ ၿပီးေတာ့ ႐ိုး႐ိုးကေလး ျပန္ေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ၿပံဳးျဖစ္သြားရဲ႕။
‘သံျပားေပၚက စာကေတာ့ဟုတ္ပါၿပီ၊ အဲဒီ အိုင္ဒီယာဆိုတာက ဘာကိုေျပာတာတုန္း’
‘ေအး ... ဟုတ္သားပဲ၊ အိုင္ဒီယာဆိုတာ အေတြးအေခၚေပါ့ကြာ၊ အေတြးအေခၚကို ေျပာတာ’
‘အေတြးအေခၚ ဟုတ္လား ...’
အေတာ္ၾကာသြားတယ္။ “အေတြးအေခၚ” ဆိုတာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို “ေတြးေခၚ” ေနရတာကိုက ဖိုးသာဒင္မွာ မ်က္ေမွာင္ေတြၾကဳတ္လို႔။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရိပ္စားမိၾကပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာက ထပ္႐ွင္းတယ္။
‘ဒီလိုကြာ၊ “ေလာကႀကီးမွာ ဘာမွ အလကားမရဘူး” ဆိုတာ အမွန္တရားတခုလို႔ ေျပာတာ၊ ႐ိုး႐ိုးကေလးရယ္။ ေအး … ဒါေပမယ့္ ႐ိုးသေလာက္ ျပင္းထန္တယ္ေနာ္။ မွတ္ထား၊ အမွန္တရားဆိုတာ ႐ိုးသေလာက္ ျပင္းထန္တယ္။ ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ခပ္ညံ့ညံ့ေကာင္ေတြဟာ အဲဒီ အမွန္တရားဆိုတာနဲ႔ေတြ႕ရင္ မခံႏိုင္ဘူး၊ ပက္လက္လန္ကုန္တာပဲ၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း ထိပ္တိုက္မေတြ႕ရဲဘဲ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေ႐ွာင္ေျပးေရာ’
႐ွင္းခါမွ ပို႐ႈပ္ကုန္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ ဖိုးသာဒင္ ပိုၿပီး မ်က္ေမွာင္ေတြ ၾကဳတ္ကုန္ပါေလေရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာဆရာကို တခြန္း၀င္ေျပာလိုက္တယ္။
‘ေ႐ွ႕ေနမင္း ကယ္မွ ေထာင္လံုးလံုးက်ေတာ့မွာပဲ ေက်ာင္းဒကာရယ္။ ဖိုးသာဒင္ ခ်ာတိတ္ကေလးဟ၊ သူ႔အိုးနဲ႔သူ႔ဆန္ တန္႐ံုခပ္စမ္းပါဦး’
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္လံုး ရယ္ျဖစ္ၾကတယ္။ ကဗ်ာဆရာက ေ႐ွ႕ဆက္တယ္။
‘ကဲ ထားကြာ၊ ေလာကႀကီးမွာ ဘာမွ အလကားမရဘူးဆိုတာ အမွန္တရားတခု၊ အမွန္တရားဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရတဲ့ ေယဘုယ် အ႐ိုးစင္းဆံုး သေဘာတူညီ သတ္မွတ္ခ်က္။ ဥပမာ ဖိုးသာဒင္ရာ၊ မင္း ထမင္းစားဖို႔အတြက္ ဆန္ ဘယ္ကရသလဲ’
‘ေစ်းက ၀ယ္ရတာေပါ့ခင္ဗ်’
‘အဲဒီအတြက္ မင္းက ညီမွ်တဲ့တန္ဖိုး ေပးရတယ္မို႔လား။ တျပည္လိုခ်င္ရင္ သူသတ္မွတ္တဲ့ တျပည္ေစ်း၊ တတင္းလိုခ်င္ရင္ သူ သတ္မွတ္တဲ့ တတင္းေစ်း … အဲဒီ ပိုက္ဆံေပးမွ ရတယ္ မဟုတ္လား’
ဖိုးသာဒင္ ေခါင္းညိတ္တယ္။
‘ေအး … အဲဒီေတာ့ အ႐ိုးဆံုး မင္းမွတ္ထားလိုက္ဖို႔က ေလာကႀကီးရဲ႕ ေနရာတိုင္း၊ ျဖစ္စဥ္တိုင္းမွာ ကိုယ္က တခုေပးမွ တခုျပန္ရတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အရင္းအႏွီးေျပာေျပာ၊ တန္ရာတန္ေၾကးပဲေျပာေျပာ၊ တစံုတရာ မေပးဘဲနဲ႔ေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရဘူး ဆိုတာပဲ။ မဆန္းပါဘူးကြာ၊ လူေတြဟာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဖလွယ္ေပးဆပ္ရင္း ရယူေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ လူအခ်င္းခ်င္း ေ၀းလို႔၊ သဘာ၀တရားႀကီးကေတာင္ အဲဒီ အေျခခံအခ်က္ႀကီးထဲက ေျပးမလြတ္ဘူးကြ။ မင္း မွတ္ထား၊ တို႔ အသက္႐ႉေနတဲ့ “ေလ”ေတာင္ အလကား မရဘူး။ အဲဒီ “ေလ” ရဖို႔ မင္းရဲ႕အဆုပ္ေတြ၊ ႏွာေခါင္းေတြက “႐ႉ”တဲ့အလုပ္ကို ရပ္လိုက္တာနဲ႔ မင္းလည္း “ေလ” ျပတ္ၿပီ ေအာက္ေမ့ေပေတာ့’
‘ဒါေတာ့ အမွန္ပဲေပါ့ခင္ဗ်၊ ဒါေပမယ့္ သူက မွန္လ်က္သားနဲ႔ ျပင္းထန္ေနရတာက ဘယ္လိုေၾကာင့္တုန္း။ အမွန္တရားဆိုတဲ့ ကိစၥႀကီးဟာေလ’
အင္း … အေျဖ ဘုရားေလာင္း ျဖစ္တာ မျဖစ္တာ ေနာက္ထား၊ အေမး ႏြားေက်ာင္းသားကေတာ့ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ လုပ္လာၿပီလို႔ေတြးရင္း ကၽြန္ေတာ္ၿပံဳးမိရျပန္တယ္။ ကိုယ့္လူကေတာ့ က်ားၿမီးဆြဲမိလ်က္သား ျဖစ္ေနပါပေကာ။ ႏိုင္ေအာင္သာ ဆက္ဆြဲေပေတာ့လို႔ အားေပးၿပီး ၿပံဳးျပလိုက္ရေပေတာ့ရဲ႕။
‘ဒါက မင္းကိုယ္တိုင္ ႀကံဳလာတဲ့တေန႔က်မွ အေျဖ႐ွင္း႐ွင္း ရမွာကြ။ ေအး … ဒါေပမယ့္ တခုေတာ့ ႐ွိတယ္ေနာ္၊ အမွန္တရားဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း သူနဲ႔ တိုက္ခိုက္ထိေတြ႕ေနတဲ့ ကာလနဲ႔ အခ်ဳိးညီေနမွ။ ကဲကြာ မင္း ငယ္ငယ္က မုန္႔ပ်ားသလက္ တခ်ပ္ကို ဘယ္ေလာက္ေပး၀ယ္စားရသလဲ’
‘တခုကို ငါးမူးေလ၊ အခုေတာ့ ငါးက်ပ္ … ခင္ဗ်’
‘အဲဒါပဲ၊ ဟိုးတုန္းက ငါးမူးေပးခဲ့ရၿပီး အခု ငါးက်ပ္ေပးရတာမို႔ အခု ငါးက်ပ္ေပးေနရတာဟာ မွားေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔မရသလို ဟိုတုန္းက ငါးမူးေပးခဲ့ရတာကိုလည္း မွားခဲ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သတ္မွတ္တန္ဖိုးခ်င္း ကြာျခားသြားတာျဖစ္ေပမယ့္ ႏွစ္ခုစလံုးဟာ မွန္ေနတာခ်ည္းပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ “ျဖစ္စဥ္”က သူနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ေနရတဲ့ “ကာလ”နဲ႔ အခ်ဳိးက်ေနလို႔ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရားဆိုတာက “ကာလ”နဲ႔ လိုက္ပါၿပီး ေျပာင္းလဲေနတတ္တာမ်ဳိး”လို႔ မွတ္ထားဦး။ ၿပီးေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး၊ ဇေ၀ဇ၀ါ လူေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္လည္း သူ႔ကို ဇြတ္တရြတ္ အႏိုင္က်င့္ခံရတတ္ေသးသကြ။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မင္းကို ရယ္စရာပံုျပင္ကေလးတပုဒ္ ေျပာျပမယ္၊ နားေထာင္မလား။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၿပံဳးေနရတာပါပဲ။ ကိုယ့္လူက အဲဒီလို စကားလံုးေတြ သြန္ခ်ေနရမယ္ဆိုရင္ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ လူစားကိုး။ ဖိုးသာဒင္က ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ပံုျပင္ဆိုေတာ့လည္း ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားလာဟန္ တူပါရဲ႕။
‘ဒီလိုကြ၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တုန္းက ဟာသပံုျပင္ကေလးေပါ့ကြာ။ စာသင္သား ကိုရင္ကေလးေတြ စာေျဖၾကရတဲ့ စာေမးပြဲတခုမွာေပါ့ကြ။ ကိုရင္ကေလး တပါးကလည္း ၀င္ေျဖသတဲ့၊ အဲဒီမွာ အခုေျပာတဲ့ ကိုရင္ကေလးက ေျဖရင္း ေျဖရင္းနဲ႔ သူ ဘာမွ မသိေတာ့ဘူးတဲ့ကြ၊ ဆက္မေျဖႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအတိုင္းလည္း ငူငူႀကီး ၿငိမ္ထိုင္မေနခ်င္ေတာ့ သူ႕စိတ္ကူးထဲ ေပၚသမွ်ေတြကို ထင္ကရာ ေလွ်ာက္ေရးေတာ့တာပဲေဟ့၊ စာမ်က္ႏွာျပည့္ေအာင္ ေျဖမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ေနမွာေပါ့ကြ၊ သူ ထင္သမွ် အကုန္ေလွ်ာက္ေရးၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေအာက္ဆံုးကေန “ဟံသာ၀တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူ”လို႔ ေရးလိုက္တယ္။ ဟံသာ၀တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဆိုတာ ႐ွင္ဘုရင္ကိုးကြယ္တဲ့၊ ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ပေနတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆိုပါေတာ့ကြာ။ အမွန္က ကိုရင္ကေလးလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဆိုတဲ့ နာမည္ကို ၾကားဖူးေနတာပဲ႐ွိတယ္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕မူက ဘယ္လိုဘယ္၀ါဆိုတာ ဘာမွသိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေအာင္စာရင္းထြက္လာေတာ့ ကိုရင္ကေလးက “အထူေအာင္”နဲ႔ ေအာင္သတဲ့ ဖိုးသာဒင္ေရ။ ဒီေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ဂုဏ္ထူးနဲ႔ ေအာင္တယ္ေပါ့ကြာ’
‘ဟင္ … ဘာဆိုင္လို႔လဲ၊ သူမွ တကယ္ ဆက္မေျဖႏိုင္တာႀကီးကို …’
ဖိုးသာဒင္က ဘ၀င္မက်ေလသံနဲ႔ ေစာဒကတက္တယ္။
‘ေအးေလ၊ ဒါေပမယ့္ အေျဖလႊာကို စစ္ရတဲ့ ဆရာေတြကိုယ္တိုင္က အေျဖလႊာၾကည့္ၿပီး မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္တဲ့သူက ၾကဳတ္၊ ေခါင္းကုတ္တဲ့သူက ကုတ္ ျဖစ္ေနေတာ့တာကိုးကြ။ “ဟံသာ၀တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူ”ဆိုတာကို သူတို႔လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ သိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အ႐ွိန္အ၀ါကလည္း ႀကီးလြန္းလွတာဆိုေတာ့ အရမ္းလည္း မပယ္ရဲဘူးကြ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မထူးပါဘူး ကိုယ္ေတာ္ရာ၊ အေအာင္သာ ေပးလိုက္ၾကပါစို႔။ “ဟံသာ၀တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူ”လို႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေရးေျဖ၀ံ့တာ ဒီကိုရင္တပါးပဲ ပါတာ။ ဒီေတာ့ သူ႕ကို အထူးေအာင္အျဖစ္ ေပးလိုက္ၾကပါစို႔ ျဖစ္ကေရာ။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရားဆိုတာ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ဇေ၀ဇ၀ါ လူေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္လည္း ဇြတ္တရြတ္ အႏိုင္က်င့္ခံရတတ္ေသးတယ္လို႔ ေျပာတာကြ။ မင္းလည္း လူတကာက မွန္တယ္ေျပာတိုင္း အရမ္းလက္မခံမိေစနဲ႔ဦး။ ေတာ္ၾကာ ငါေျပာတဲ့ “ဟံသာ၀တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူ” ဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ တည့္တည့္တိုးလို႔ ေခ်ာက္က်ေနဦးမယ္”
ဖိုးသာဒင္ သေဘာက် ရယ္လိုက္တာေလ မ်က္စိကိုပိတ္ေရာ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေန႔က “ေလာကႀကီးမွာ ဘာမွ အလကားမရ၊ ကိုယ္ကေပးမွ ကိုယ္ျပန္ရ”ဆိုတဲ့ ပို႔ခ်ခ်က္ကိုေတာ့ အေတာ္ႀကီးသေဘာက် ေက်နပ္သြားဟန္ တူတာပဲ။ ေနာက္ရက္ ေနာက္ရက္ ေတြမွာလည္း သူက အဲဒီသံျပားေပၚက စာေၾကာင္းကေလး မွိန္မွိန္လာတိုင္း ထင္႐ွားေအာင္ မီးေသြးခဲနဲ႔ ဖိဖိၿပီး ထပ္ထပ္ျပန္ေရးေနတာ ေတြ႕ရေတာ့တာကိုး။
(၄)
သတင္းရတဲ့ေန႔မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖိုးသာဒင္ဆီေရာက္ၾကတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ၾကားရတဲ့ သတင္းဆိုးက အမွန္ပါပဲ။ ဖိုးသာဒင္ကေလးရဲ႕ ညာဘက္ေျခသလံုးမွာ ေက်ာက္ပတ္တီး ေဖြးေဖြးႀကီး စည္းလို႔။
‘ဆရာ၀န္ႀကီးက ညိဳ႕သက်ည္း႐ိုးက ထက္ပိုင္းက်ဳိးသြားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အက္ၿပီး က်ဳိးလုလု ျပင္းထန္တယ္ေျပာတယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ သူက အသက္ငယ္႐ြယ္ ေသးတဲ့ ေသြးသားတက္ေနခ်ိန္မို႔ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ အ႐ိုုးျပန္ဆက္ၿပီး ျပန္ေကာင္းသြားမွာပါ ဆိုလို႔’
ေဆး႐ံုကုတင္ေဘးက ဖိုးသာဒင္ရဲ႕အေမက ႐ွင္းျပတာပါ။ ဖိုးသာဒင္ကေတာ့ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးပဲ ေျပာပါတယ္။
‘ဟုတ္တယ္၊ ထန္းပင္ေပၚက ျပဳတ္က်တယ္ဆိုေပမယ့္ “ေအာက္ရင္းေထာင္” အလယ္ေလာက္က ျပဳတ္က်တာဆိုေတာ့ သိပ္မျမင့္လို႔သာေပါ့။ နက္ျဖန္ သန္ဘက္ပဲ ေဆး႐ံုက ဆင္းမွာပါ။ ဒီၾကားထဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို တ၀မ္းကြဲကိုပဲ ထန္းတက္ဖို႔ အကူအညီေတာင္းရေတာ့မွာပဲ။ ျပန္ဆက္သြားမွာပါ ဆရာတို႔ရာ၊ ပူစရာမ႐ွိပါဘူး’
ဟုတ္ပါတယ္။ သူ႕အသက္အ႐ြယ္ကေလးနဲ႔ေျပာရရင္ “တက္လူ”ပဲ။ ေျခသလံုး႐ိုးကိုလည္း က်ပ္စည္းၿပီး အေပၚက ေက်ာက္ပတ္တီးကိုင္ထားၿပီးၿပီပဲ။ ပူစရာ မ႐ွိလွပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သေဘာရၾကပါတယ္၊ စိတ္ေအးၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္မွာ ဟုတ္လို႔တုန္း၊ မထင္မွတ္တဲ့ ပူစရာႀကီးက မထင္မွတ္တဲ့ေထာင့္ကေန ၀င္လာတာကို ေတြ႕ၾကရပါေလေရာလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့ဘဲ ၀င္လာခဲ့တဲ့ ပူစရာႀကီးကို သယ္ေဆာင္လာခဲ့တာက တျခား မဟုတ္ဘူး။ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕ အင္မတန္မာေက်ာတဲ့ ေက်ာက္ပတ္တီးႀကီးေအာက္ထဲကို ၀င္လာခဲ့တဲ့ ၾကမ္းပိုးတေကာင္ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
(၅)
ကိုယ္ခ်င္းလည္း စာတယ္၊ ေဒါသလည္း ထြက္တယ္၊ စိတ္လည္း မေကာင္းဘူး။ ဖိုးသာဒင္ ႀကံဳလာရတဲ့ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ဒုကၡနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာတာပါ။ ေနာက္တပတ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕တဲကိုု ေရာက္ၾကတယ္။ ဖိုးသာဒင္မွာ မ်က္တြင္းေခ်ာင္ကေလးနဲ႔၊ ည ည မအိပ္ရလို႔ အိပ္ေရးပ်က္တာ ေလးည ႐ွိေနၿပီတဲ့။
‘ေျခက်ဳိးတာ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး ဆရာတို႔ေရ၊ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာက္ပတ္တီးထဲမွာ ၀င္ေနတဲ့ ၾကမ္းပိုးကမွ တကယ့္အေၾကာင္း။ ကၽြန္ေတာ့္တဲကို ျပန္ေရာက္ၿပီးမွ ဘယ္ညက ၀င္လိုက္မွန္းမသိဘူး။ ၀င္ေနတာကေတာ့ ေသခ်ာတယ္၊ အသားကုန္ ကိုက္ေနတာ။ ခဏေနရင္း စစ္ခနဲ စစ္ခနဲ။ ဟိုေနရာ ေ႐ႊ႕ကိုက္လိုက္၊ ဒီေနရာ ေ႐ႊ႕ကိုက္လိုက္၊ ထင္သလို ေသာင္းက်န္းေနတာဗ်။ လွမ္းကုတ္ရေအာင္ကလည္း ဒီေလာက္မာတဲ့ ေက်ာက္ပတ္တီးႀကီးေပၚကေန ဘယ္လိုလုပ္ ကုတ္ႏိုင္မွာတုန္း၊ ေက်ာက္ပတ္တီးႀကီးကလည္း ေျဖဖို႔ ရက္မေစ့ေသး၊ ေျဖလည္း မေျဖတတ္။ ဒုကၡႀကီးပါပဲ ဆရာတို႔ရယ္၊ ဘယ္လို ႏွိမ္ႏွင္းရမွန္းမသိလို႔ ရလိုရျငားဆိုၿပီး အခုလိုလုပ္ၾကည့္ေနတာ။ ဒါလည္း မထူးျခားပါဘူး’
အသံကိုၾကားရ႐ံုနဲ႔တင္ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ သိသာတယ္။ လက္ထဲမွာလည္း စက္ဘီးစမုတ္တိုင္ေဟာင္းေလးတေခ်ာင္း ကိုင္လို႔။ ၾကမ္းပိုးကိုက္တဲ့ ေနရာကို မွန္းၿပီး ေက်ာက္ပတ္တီးၾကားကေန လွမ္းလွမ္းထိုးေနရင္းက ေျပာေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္အိုက္သြားတယ္။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ေဒါသေတြ လွိမ့္ထြက္ေတာ့တာပါပဲ။ သူက ၾကမ္းပိုးကို အေသမုန္းတဲ့ အဘိဓမၼာပိုင္ရွင္ကိုး။
‘ေတာက္ … အေတာ္ဆိုးတဲ့ အျဖစ္ပဲ။ ေလာကမွာ ဘယ္သူ႕ကိုမွ အက်ဳိးမျပဳတဲ့၊ သူမ်ားေသြးစုပ္႐ံုသက္သက္နဲ႔ ေနထိုင္႐ွင္သန္တဲ့ သတၱ၀ါေတြထဲမွာ ၾကမ္းပိုးက ထိပ္ဆံုးကပါသကြ၊ ဒီသတၱ၀ါက ႐ိုး႐ိုးမဟုတ္ဘဲ ေျခက်ဳိးလို႔ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္မရပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနရပါတယ္ဆိုတဲ့ မင္းလို ဒုကၡိတကိုမွ အကာအကြယ္ ေကာင္းေကာင္းယူၿပီး က်က်နနႀကီး ေသြးစုပ္ေနတယ္ ဆိုတာကေတာ့ တပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ေပါ့ကြာ။ အပါး၀လြန္း အားႀကီးေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ မင္း ခုလို စက္ဘီးစမုတ္တိုင္နဲ႔ ထိုးေနတာမ်ဳိးကေတာ့ အပိုပဲကြ။ မျမင္ရတဲ့ ရန္သူကို မေသမခ်ာ မထိေရာက္တဲ့နည္းနဲ႔ မ်က္မွန္းရမ္းဆ လွမ္းတိုက္ရသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ငါတို႔ နည္းလမ္း႐ွာဦးမယ္’
အဲဒီေန႔က ျပန္လာၾကေတာ့ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕ ေက်ာက္ပတ္တီးၾကားက ၾကမ္းပိုးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခါင္းထဲပါလာၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို တစစ္စစ္ ကိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ မခံခ်င္စရာကလည္း အေတာ္ေကာင္းသကိုး။ စာနာခံစား ၾကည့္မိပါတယ္။ ကုတ္လို႔မရတဲ့ ေက်ာက္ပတ္တီးမာမာႀကီးေအာက္က ကိုက္ေနတဲ့ ၾကမ္းပိုးဟာ ေျခသလံုးသားနဲ႔တကြ “စိတ္”ကိုပါ ကိုက္ေနတာပဲ။ ေျခသလံုးသား အကိုက္ခံရတာ မွန္ေပမယ့္ ပိုနာ ပိုယား ပိုခံစားရတာက အသည္းႏွလံုးကလြဲလို႔ ဘာျဖစ္ႏိုင္ဦးမွာတဲ့လဲ။ သူ႔ကို လက္တံု႔ျပန္ဖို႔ ေနာက္ထား၊ သူေပးတဲ့ ဒဏ္ခ်က္အတြက္ အယားေျဖခြင့္ကေလးမွ မရတဲ့အျဖစ္။ ခံရတဲ့သူမွာ ေ၀ဒနာက သူ႔အလိုအေလ်ာက္ ေအာ္တိုမစ္တ ရွန္တိန္လုပ္ၿပီး မူလေျခက်ဳိးေ၀ဒနာက ဒုတိယ၊ အဲဒီ ေမာင္မင္းႀကီးသား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ၾကမ္းပိုးကေပးတဲ့ ေ၀ဒနာက ပထမျဖစ္လာမွာ ဧကန္ပဲေလ။
ကဗ်ာဆရာကေမးတယ္။
‘ေက်ာက္ပတ္တီးကို ေျဖခ်လိုက္ရင္ေကာဗ်ာ’
‘ဘယ္ျဖစ္မလဲဗ်၊ ရက္မေစ့ဘဲေျဖေတာ့ ေျခက်ဳိးတဲ့ဒဏ္ရာအတြက္ ကုသထားရသမွ် အေဟာသိကံ ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့။ ခုေျဖ၊ ခုျပန္စည္း ဆိုတာမ်ဳိးလုပ္ရေအာင္ ဖိုးသာဒင္က ဆရာ၀န္ႀကီးရဲ႕သားလည္းမဟုတ္ဘူး။ အဲလိုအခြင့္အေရးထူးမ်ဳိးလည္း ဖိုးသာဒင္မွာ ရစရာလမ္းမ႐ွိဘူး’
ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းကန္႔ကြက္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တနည္းကို ကၽြန္ေတာ္က အဆိုတင္လိုက္တယ္။
‘အဲဒီ ၾကမ္းပိုးေသေအာင္ ၾကမ္းပိုးသတ္ေဆး အဆိပ္ရည္ေတြေဖ်ာ္ၿပီး ပတ္တီးၾကားက ေလာင္းခ်ပစ္လိုက္ရင္ေကာဗ်ာ … မအိုေကေလာက္ဘူးလား’
‘ဒါလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ကိုယ့္လူ။ အဆိပ္ရည္ေတြက ၾကမ္းပိုးေတာ့ေသပါရဲ႕၊ အဲဒီ ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ ေျခသလံုးသားထဲ တစိမ့္စိမ့္၀င္ေနၿပီး Side Effect ၀င္လာရင္ ဘယ္လိုလုပ္မတုန္း။ အဆိပ္ရည္ေၾကာင့္ အသားေတြေလာင္ၿပီး ရိ႐ြဲကုန္မွအခက္’
ကၽြန္ေတာ္တင္လိုက္တဲ့ အဆိုကို ကဗ်ာဆရာက ပယ္ခ်ျပန္ေရာ။ ဟိုလို လွည့္ေတြးလိုက္၊ ဒီလိုလွည့္ေတြးလိုက္၊ တခုခုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္၊ စိုးရိမ္ခ်က္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္သား သံသရာလည္ေနလိုက္ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေတြးေတာမႈ၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၊ မျဖစ္ႏိုင္ေျခ မွန္းဆေမွ်ာ္ျမင္မႈ၊ ခံစားမႈအားလံုးဟာ ဖိုးသာဒင္ရဲ႕ ၾကမ္းပိုးနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ စစ္ခင္းေနခဲ့ၾကတဲ့အတိုင္း ႏြမ္းလ်လို႔၊ ေျခကုန္လက္ပန္းက်လို႔။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္မွာလဲ … တိက်တဲ့အေျဖ၊ မဆံုးႏိုင္တဲ့၀ကၤပါႀကီးထဲ ပတ္ေနၾကရသလိုပဲ။
အင္း … ကၽြန္ေတာ္တို႔ကသာ အဲဒီျပႆနာကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ခ်ိန္ဆမွန္းေမွ်ာ္ေတြးေတာနဲ႔ ေမာေနခဲ့ၾကရတာပါ။ တကယ္မွာက တခုတည္းေသာ အေျဖကို ဖိုးသာဒင္က ထုတ္ထားႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။
(၆)
ေနာက္တပတ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္သြားေတာ့ ဖိုးသာဒင္ကို ၿပံဳးၿပံဳး႐ႊင္႐ႊင္နဲ႔ ေတြ႕ရတယ္။ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းပဲ သူက၀မ္းသာအားရနဲ႔ ဆီးေျပာေပေတာ့ရဲ႕။
‘ကၽြန္ေတာ့္ပတ္တီးထဲက ၾကမ္းပိုးေတာ့ ကိစၥေခ်ာသြားၿပီ ဆရာတို႔။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနသာထိုင္သာ ႐ွိေနၿပီ။ ဆရာတို႔ေျပာတဲ့အတိုင္း တခ်က္တည္းေတြးၿပီး လုပ္ခ်လိုက္တာေလ’
… ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးပင့္မိၾကတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္တုန္းဟ၊ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္တာတုန္း၊ တို႔လည္း ဘာမွမေျပာမိပါကလား။ အလိုလိုမွ အဲဒီကိစၥ အေျဖမရ ျဖစ္ေနရတဲ့အထဲေပါ့ေလ။
‘ေနပါဦး … တို႔က ဘာေျပာမိလို႔ မင္းက ဘယ့္ႏွယ္လုပ္လိုက္တာတုန္း သာဒင္ရဲ႕၊ ႐ွင္းစမ္းပါဦး’
‘ေလာကႀကီးမွာ ဘာမွ အလကားမရ ဆိုတာေလ။ အဲဒါကို တစိမ့္စိမ့္ေတြးၿပီး သေဘာက်အားတက္လာတာနဲ႔ ခ်ထည့္လိုက္တာပဲ။ ေရေႏြးအိုး ပြက္ပြက္ဆူေအာင္တည္ၿပီး ၾကမ္းပိုးကိုက္ေနတဲ့ ဘက္ျခမ္းကို တခ်က္တည္း အသားကုန္ေလာင္းခ်ပစ္လိုက္တာ။ ခဏၾကာေတာ့ ဒီေကာင္ ၿငိမ္သြားေရာ။ ေနာက္ပိုင္း လံုး၀မလႈပ္႐ွားလာေတာ့ဘူး၊ မွတ္ကေရာ’
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးျပဴးသြားၾကတယ္။ ပက္ပက္စက္စက္ႀကီးပါလား။ ေက်ာင္းဒကာလိုေပါ့။
‘ဟေကာင္ရ၊ ေရေႏြးပြက္ပြက္ဆူႀကီးနဲ႔ဆိုေတာ့ မင္းအသားလည္း က်က္သြားမွာေပါ့ကြာ’
ကဗ်ာဆရာက “မိုက္တဲ့ေကာင္ပဲ”ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ဳိးနဲ႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ဖိုးသာဒင္က ခပ္႐ိုး႐ိုးပဲ သူ႔အျမင္ကို ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဘာ အေကြ႕အ၀ိုက္မွ မပါဘူး၊ ႐ွွင္း႐ွင္းကေလး။
‘ဟိုက အသက္ေလ ဆရာ၊ သူ႕ “အသက္”ကို လိုခ်င္မွေတာ့ ကိုယ္ကလည္း “အက်က္”ေလာက္ေတာ့ ျပန္ေပးရမွာေပါ့။ ကိုယ္က မေပးရင္ ကိုယ္လည္း ဘာမွျပန္မရဘူးလို႔ ဆရာတို႔ပဲ ေျပာတာပဲ၊ အမွန္တရားပဲေလ။ ေနာက္တခု … အမွန္တရားဆိုတာ ႐ိုးသေလာက္ ျပင္းထန္တယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိသြားၿပီ ဆရာ။ သူ႕ကိုခ်ရင္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ အီသြားခဲ့တာကိုး။ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဆက္ခံလိုက္ရတယ္ေလ။ ခုေတာ့ သက္သာေနၿပီ’
တခါတေလ အမွန္တရားရဲ႕ ႐ိုးသေလာက္ ျပင္းထန္မႈကို ရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို မေရရာတဲ့ ေတြေ၀မွန္းဆမႈေတြနဲ႔ တခ်ိန္ဆဆ အခ်ိန္ဆြဲၿပီး ဆင္ေ၀ွ႔ရန္ေ႐ွာင္လုပ္ေနမယ့္အစား တခ်က္တည္းေသာ ပိုင္းျဖတ္မႈနဲ႔ “သာဒင္ကို ဘာထင္သလဲ”ဆိုတဲ့ သတၲိမ်ဳိး ထုတ္သံုးမွကိစၥၿငိမ္းတယ္ဆိုတာ ဒီခ်ာတိတ္က လက္ေတြ႕ျပလိုက္သလိုပဲ ခံစားၾကရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကဗ်ာဆရာတို႔ သက္ျပင္းကိုယ္စီခ်ရင္း တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ေနမိၾကတာ အေတာ္ၾကာတယ္။
(၇)
မိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ား။ဘ၀မွာ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေရး … ဟိုအေရး၊ ဒီအေရး အ၀၀နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခါတေလ ႏွလံုးသားကို၊ တခါတေလ ဦးေႏွာက္ကို၊ တခါတေလ အေတြးအျမင္ကို ၾကမ္းပိုးတေကာင္ေကာင္ လာကိုက္ခဲ့ရင္ျဖင့္ ႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္ဖို႔ သဲလြန္စေလးတခု ရတန္ေကာင္းရဲ႕လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အမည္မသိ ၾကမ္းပိုးအမ်ဳိးအစားေပါင္းစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္သြားၾကရဦးမွာက ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ မဟုတ္လား။ ။
နႏၵာစိုး (ဆင္ျဖဴကၽြန္း)