Sunday, February 04, 2007

ဟိုေရးဒီေရး.. ဟိုေတြး ဒီေတြး...

ဒီတပတ္ အလုပ္နားရက္ကေတာ့ အိမ္တြင္းပုန္း ကုလားလုပ္ရတဲ့ အပတ္ပါပဲခင္ဗ်ာ။ ရာသီဥတုကလဲ သုညေအာက္ ငါးဒီဂရီ ဖာရင္ဟိုက္ဆုိေတာ့ ဘယ္မွကို သြားခ်င္စိတ္လဲ မရိွလွပါဘူး။ တံေတြးေထြးလိုက္ၿပီး ေနာက္ဆယ္မိနစ္ေလာက္ေနလို႔ သြားၾကည့္ရင္ ခဲေနေလာက္ေအာင္ကို ေအးတယ္ဆုိေတာ့ အိမ္မွာပဲ ေနၿပီး ကြန္ျပဴတာနဲ႔ ႏွစ္ပါးသြားရပါတယ္။

တျခားဘေလာ့ကာေတြေတာ့ ဘယ္လိုေနတယ္ မသိပါဘူး။ က်ေနာ့္အတြက္ကေတာ့ ဘေလာ့ေရးရတာဟာ ဘ၀တခုလုိ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာပါၿပီ။ က်ေနာ္ ခံစားရတာေတြကို ဟိုေရး ဒီေရးနဲ႔ တင္ျပေနရတာကို ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္ေမြ႔ေနပါၿပီ။ ဒီခံစားခ်က္ကေတာ့ ဘေလာ့ကာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ထပ္တူထပ္မွ် ရိွေနၾကမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္မွ မသြားျဖစ္တဲ့ ဒီအပတ္မွာ အဓိက လုပ္ျဖစ္တာက စာအေဟာင္းအျမင္းေလးေတြ ရွာႀကံဖတ္တာနဲ႔ သတင္း၀က္ဆိုက္ေတြကို လိုက္ဖတ္တာပါ။

လူၾကီးေတြ ေျပာဖူးတာကို ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားဖူးပါတယ္။ သတင္းစာ တရက္မဖတ္ရင္ တေခတ္ေနာက္က်ပါတယ္တဲ့။ ဟုတ္မွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက က်ေနာ္တို႔ ဘယ္သတင္းစာမ်ိဳးကို ေရြးဖတ္မလဲ၊ ဘယ္သတင္းစာမ်ိဳးကို ဖတ္ရင္ သတင္းမွန္ကို သိႏိုင္မလဲဆိုတာက ျပႆနာတခုပါ။ သတင္းမွားေတြကိုပဲ ေဖာ္ျပေနတဲ့ သတင္းစာေတြကို ဖတ္ရင္ေရာ တေခတ္ ေနာက္မက်ႏိုင္ေပဘူးလားလုိ႔ အထြန္႔တက္ ေတြးမိပါတယ္။

စာနယ္ဇင္းသမားေတြဟာ ဘက္မလိုက္ပါဘူးလို႔ ေျပာရင္ အဲဒါဟာ လိမ္တာပါလို႔ ဆရာမၾကီး လူထုေဒၚအမာက အင္တာဗ်ဳးတခုမွာ ေျပာခဲ့ဖူးတာကို မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ စာနယ္ဇင္း တခုစီ တခုစီမွာ သူတုိ႔ကိုင္စြဲတဲ့ မူအရ တဘက္ဘက္ကိုေတာ့ မလြဲမေသြ လိုက္ရေလ့ရိွပါတယ္။ ဘယ္ဘက္မွာေနမလဲ ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီ စာနယ္ဇင္းရဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈပါ။ က်ေနာ္တို႔ စာဖတ္သူေတြကလဲ ဘယ္သတင္းစာျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္တာကေတာ့ ဖတ္ရမွာပါပဲ။

အက်ဥ္းေထာင္ထဲက အက်ဥ္းသားေတြကို စစ္ဆင္ေရး အထမ္းသမား အျဖစ္ အသုံးခ်ေနပုံနဲ႔ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္လာတဲ့ အထမ္းသမားတခ်ိဳ႔ရဲ့ ေျပာျပေနတာကို သတင္းမွာ ေတြ႔ရေတာ့ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ `က်ေနာ္ေပၚတာ အထမ္းသမား´
ဆိုတဲ့ပို႔စ္ကို ေရးျဖစ္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က က်ေနာ့္ကို ေျပာတဲ့စကား တခြန္းကို အခုထက္ထိ မေမ့ႏိုင္ပါဘူး။ `တျခားေပၚတာေတြကေတာ့ ခင္ဗ်ားလိုမ်ိဳး ရင္ဖြင့္ခြင့္ မရၾကရွာဘူးဗ်ာ´တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္၊ `အသက္ရွင္ရပ္တည္ခြင့္´ ဆိုတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကိုေတာင္ လူမသိသူမသိ ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရတဲ့ လူသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ေနာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ ရိွေနပါတယ္။

ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရာထူးကုိ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တုိင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကိုဖီအနန္ဟာ ဒီဇင္ဘာလ (၃၁)ရက္ေန႔မွာ အနားယူသြားခဲ့ပါတယ္။ ေမြးရပ္ေျမကို ျပန္ေရာက္လာတဲ့ သူ႔ကို သူ႔ျပည္သူ ဂါနာႏုိင္ငံသားေတြနဲ႔ တကြ သမၼတ ဂၽြန္ဟူဖာကလဲ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဦးသန္႔ရဲ့ အိမ္အျပန္မွာေရာ အဲဒီအခ်ိန္က အစိုးရက အဲဒီလို သေဘာထားခဲ့လား ေတြးမိပါတယ္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီး ယာနာဂီဆာ၀ါက သူ႔ႏိုင္ငံရဲ့ ေမြးဖြားႏႈန္း က်ဆင္းေနမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးရာမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြကို `လူသား ထုတ္လုပ္ေသာစက္´ လို႔ ေျပာဆိုသုံးႏႈန္းခဲ့ပါသတဲ့။ တိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတခုရဲ့ ဒီလိုရာထူးကို ရယူထားသူ တေယာက္က သုံးတဲ့ အသုံးအႏႈန္းက ဒီေလာက္ေတာင္ ရိုင္းျပသလားလုိ႔ အ့ံၾသမိပါတယ္။ သူက ျပန္ေတာင္းပန္ခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္လဲ `စကားကၽြံရင္ ႏႈတ္မရ´ ဆိုတဲ့ အတုိင္း ဒီစကားကေတာ့ ကမၻာေက်ာ္သြားခဲ့ပါၿပီ။

တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ့ ႏိုင္ငံတည္ၿငိမ္ေရးကို ကာကြယ္ဖို႔နဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့ အြန္လိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို တိုးတက္ဖုိ႔အတြက္ အင္တာနက္စည္းမ်ဥ္းေတြကို အရင္ထက္ ပိုတင္းက်ပ္ေတာ့မယ္လုိ႔ တရုတ္သမၼတ ဟူက်င္းေတာင္က ဆင္ဟြာသတင္းဌာနကတဆင့္ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာထက္ တပည့္လက္စြမ္းထက္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အင္တာနက္ ၀က္ဘ္ဆိုက္ပိတ္ပင္မႈကို စကားစပ္လို႔ ဒီက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကို ေျပာျပျဖစ္ေတာ့ သူက အ့ံၾသျခင္းၾကီးစြာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပိတ္ပင္ထားတဲ့ ၾကားက ရတတ္သမွ်နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္သုံးၿပီး အပိတ္ခံရတဲ့ မ်က္လုံးေတြကို ဆြဲဖြင့္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြကိုသာ ေလးစားေနမိပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းေတြကို ဖတ္မိတိုင္း သတိမထားဘဲ ေနလို႔မရတာ တခုရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ့ `အၿပဳံး´ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ လူမ်ိဳးေတြရဲ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပႆနာျဖစ္ျဖစ္ ၿပဳံးေနတတ္တဲ့ ခ်စ္စရာအက်င့္ပါ။ ေျမျမဳပ္မိုင္းေၾကာင့္ ေျခေထာက္ တဖက္ဆုံးရွဳံးသြားတဲ့ အျပစ္မဲ့ ျမန္မာသမီးငယ္ကလဲ သူ႔ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို ခပ္ၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အတင္းအဓမၼ လုပ္အားေပး ခုိင္းေစခံရတဲ့ အမယ္အိုႀကီးကလဲ သူတုိ႔ဒုကၡကို ခပ္ၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒုကၡေတြကို ညည္းညဴေနရတဲ့ ၾကားကပဲ ၿပဳံးေနႏိုင္တဲ့ သူတုိ႔ကိုေတြ႔ေတာ့ ေလးစားႏွစ္ၿခိဳက္မိရျပန္ပါတယ္။

ကြယ္လြန္သြားရွာသူ ဆရာႀကီးဦးသုခဟာ သူေရးခဲ့တဲ့ `ဂုဏ္´ သီခ်င္းကို လူငယ္ေတြက ပုံစံတမ်ိဳးနဲ႔ ခံစားၿပီး သီဆိုေနတာကို ၾကားရတုိင္း ဒီသီခ်င္းကို ေရးခဲ့မိျခင္းရဲ့ ေနာက္က် ေနာင္တကို ရမိေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးတယ္လုိ႔ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကုိယ္တုိင္လဲ ယစ္ေရႊရည္ေလး ေထြလာရင္ ကာရာအိုေကဆုိင္မွာ အဲဒီ `ဂုဏ္´သီခ်င္းကို အပီဟဲခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေက်ာ္ၾကားသူတဦးရဲ့ ၾသဇာတကၠိမ ႀကီးမားမႈ ရလဒ္တခုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ့အမွားကို ၀န္ခံတာ၀န္ယူမႈကေတာ့ အတုယူစရာပါ။

မိုးခ်ဳပ္လာပါၿပီ။ ေန၀င္ပါေတာ့မယ္။ ေန၀င္ၿပီးရင္ ညနက္ပါဦးမယ္။ အေမွာင္မုိက္ဆုံး ကာလကို ျဖတ္ရမွာေပါ့။ အေမွာင္ဆုိတာၾကီးကို မၾကိဳက္တဲ့ လူသားေတြက အေမွာင္ကို အန္တုတဲ့ အလင္းမ်ားစြာကို ဖန္တီးတီထြင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့လဲ ေမွာင္ေနတာကိုမွ သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္တတ္ပါသတဲ့။ ရႈံးတလွည့္ ႏိုင္တလွည့္ ဒီေလာကႀကီးမွာ အေမွာင္ၾကိဳက္လူသားေတြသာ အၿမဲ အႏိုင္ရေနေတာ့မွာလားလို႔ ေတြးေတာရင္းနဲ႔ပဲ ……..။

ကလုိေစးထူး

1 comment:

Maydarwii said...

ဂုဏ္သီခ်င္းက ဦးသုခရဲ႕ စကားလံုးေတြကို ေရႊျပည္ေအး က ပံုေဖာ္ အသက္သြင္းေပးတာ လို႔ အေဖ ေျပာျပတယ္ ကိုသံလြင္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းဟာ “သည္ေဆာင္းေဟမန္” ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္၀င္ေတးတဲ့။
သည္ေဆာင္းေဟမန္ ဇာတ္လမ္းက နာမည္ၾကီး စႏၵယားဆရာ တေယာက္ဟာ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ခ်မ္းသာမႈဒဏ္ မခံႏိုင္ဘဲ ေနာက္ဆံုး ဆင္းရဲ မြဲေတၿပီး သူေတာင္းစား အႏူႀကီးဘ၀နဲ႔ အသက္ပါဆံုးရႈံး သြားတဲ့ထိ ျဖစ္ရတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလး လို႔ဆိုပါတယ္။

စႏၵယားဆရာေလးဟာ သူ႔ရဲ႕ အေအာင္ျမင္ဆံုးအခ်ိန္မွာ မိန္းမကိုလည္း အထင္လြဲလို႔ အိမ္ကထြက္သြားၿပီးေနာက္ ေလာကၾကီးကို အရြဲ႕တိုက္ ေသာက္စားမူးယစ္ မိုးမျမင္ေလမျမင္ ျဖစ္ေနတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ ဒီသီခ်င္းက ေနာက္ခံေတး အျဖစ္ ပါ၀င္တာပါတဲ့။

ဒီဇာတ္ကားဟာ လူငယ္ေတြကို ပညာေပးတဲ့ ဇာတ္ကားတကားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈလည္း ေတာ္ေတာ္ရခဲ့တယ္လို႔ လည္း အေဖက ေျပာျပပါတယ္။
ဒီဇာတ္ကားနဲ႔အတူ “ဂုဏ္” သီခ်င္းဟာလည္း ေပါက္ သြားပါသတဲ့။ ဒီသီခ်င္းေရးရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ အစစ္အမွန္ကေတာ့ ေလာကႀကီးကို အရြဲ႕တုိက္တဲ့ သရုပ္ေပၚေအာင္ ဇာတ္၀င္ခန္းနဲ႔ လို္က္ဖက္ေအာင္ ေရးထားတာလို႔ ယူဆရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ေတြ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် သီခ်င္းကိုသာ လူသိမ်ားၾကၿပီး ရုပ္ရွင္ကို လူသိပ္မသိေတာ့တဲ့အခါ ဒီသီခ်င္းဟာ အဓိပၸါယ္တမ်ဳိးနဲ႔ လူေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ား ေရာက္လာေတာ့တာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဦးသုခဟာ ဒီသီခ်င္းေရးမိလို႔ စိတ္မေကာင္းတာထက္ … ဒီသီခ်င္းကို တမ်ဳိးအဓိပၸါယ္နဲ႔ သီဆိုၾကသူေတြ အတြက္ စိတ္မေကာင္း တာမ်ားလား လို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။
ကိုသံလြင္ေရ … ကြန္႔မန္႔လည္း အေတာ္ရွည္သြားျပီမို႔ ဒါေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္လိုက္ပါေတာ့မယ္။