Friday, May 04, 2007

က်ေနာ္ႏွင့္ သီခ်င္းမ်ား..

က်ေနာ္တို႔ မိသားစုက သီခ်င္းနားေထာင္ရတာ အေတာ္၀ါသနာပါပါတယ္။

က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ေမေမမၾကာခဏ ညည္းတတ္တဲ့ သီခ်င္း တပုိင္းတစေတြကို မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ေမေမတို႔ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေရဒီယို သီခ်င္းေတြေပါ့။

~~~ အကိုေတြ အမေတြရဲ့အလယ္ ~~~ အေမက က်မကိုဆိုတာ ~~~ အေထြးဆုံးမို႔ ခ်စ္တယ္ ~~~ ခ်စ္တယ္~~

~~~ ပ်င္းတယ္ကြာ ေမာင္ႀကီးရာ (ေအးေလ.) ~~~ မုန္႔စကားထာ ဖြက္တမ္းသာ ~~~ ကစားတဲ့အခါ~~~ ေဖာ္ႏိုင္ရင္ မုန္႔ေကၽြးမွာေပါ့ကြာ ~~~

ေရဒီယို အစီအစဥ္ကေန မၾကာခဏလာတတ္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ကေလးဘ၀နဲ႔လည္း နီးစပ္လို႔လားေတာ့ မသိ၊ သိပ္ၾကိဳက္ခဲ့ရတဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ ကုိကုိင္ဇာရဲ့ `မိုး´ သီခ်င္းပါ။ ~~~ မိုးရြာရင္ မိုးေရခ်ိဳးမယ္ ~~~ ေမေမလာရင္ ႏို႔စို႔မယ္ ~~~ ေဖေဖလာရင္ အုန္းသီးခြဲစားမယ္~~~ ဆိုတဲ့ စာသားေလးနဲ႔ အဲဒီသီခ်င္းက မိုးတြင္းမဟုတ္လဲ ထုတ္လႊင့္ေလ့ ရိွေပမယ့္ ဘယ္အခ်ိန္ၾကားၾကား ၾကိဳက္ခဲ့ရပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္မွာ ေနရွင္နယ္ တံဆိပ္ ကက္ဆက္တလုံး ရိွပါတယ္။ ေဖေဖ အလုပ္က ျပန္ေရာက္ၿပီလားဆိုရင္ ဖြင့္ေလ့ ရိွတာကေတာ့ ဟသၤာတေအာင္တင္၀င္းရဲ့ `ခ်စ္ဦးေမာင့္ထံ ျပန္လာပါ´ အေခြပါ။ နားေထာင္ပါမ်ားေတာ့ အဲဒီေခြထဲက သီခ်င္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း အလြတ္ရလာပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိ တိုင္ေအာင္ အလြတ္ရေနတဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ `ပိုးကိုက္တဲ့ ပန္း´ သီခ်င္းပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္ကို ပထမဆုံး ေရာက္လာတဲ့ စတီရီယို သီခ်င္းေခြကေတာ့ ကိုမြန္းေအာင္ရဲ့ `လြမ္းရတဲ့ ညေတြ လြန္ပါေစ´ အေခြပါ။ ေဖေဖက လက္ေဆာင္ရခဲ့လို႔သာ ယူခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီအေခြကို သူမၾကိဳက္ပါဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဗီဇကိုက ပါလာလို႔လားမသိ၊ အေတာ္ၾကိဳက္ပါတယ္။ ~~~ ႏွလုံးသားက ၿပဳံးလုိက္တယ္ ~~~ ဘ၀က ၿပဳံးခြင့္ မျပဳပါ~~~ ဆိုတဲ့ စာသားေလးကိုဆိုရင္ အခုထိ မေမ့ႏိုင္ပါဘူး။ ေၾကြးေဟာင္း ဆပ္ခြင့္ျပဳပါအေမ၊ ယု၊ သီခ်င္းေတြကိုလည္း ႏွစ္သက္ခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေရွ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္က အကုိႀကီးေတြက တခါတေလညေတြမွာ ဂစ္တာတီး၊ သီခ်င္းဆိုတတ္ပါတယ္။ `သဘာ၀ရဲ့ ရင္ေသြးငယ္´ သီခ်င္းကို အဲဒီတုန္းက စတင္ၾကားဖူးခဲ့ပါတယ္။ ကိုစိုင္းထီးဆုိင္ ေထာင္က လြတ္လာလာခ်င္း `ရတနာ´ အေခြထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း နာမည္ႀကီးခဲ့သလို က်ေနာ္တုိ႔လည္း ႏွစ္သက္ခဲ့ရပါတယ္။

က်ေနာ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀မွာ လူငယ္ေတြအၾကားကို နာမည္ၾကီး ေရပန္းစားေစခဲ့တာကေတာ့ ကိုုစိုးလြင္လြင္ရဲ့ သီခ်င္းေတြပါ။ ကိုယ္ခ်စ္၊ ငယ္သူမို႔၊ ခိုးစိတ္ စိုးထိတ္လြမ္းခ်ိန္ သီခ်င္းေတြဟာ အဲဒီအခ်ိန္က လူငယ္ေတြ သိပ္ၾကိဳက္ၾကတဲ့ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ က်ေနာ္ ဂစ္တာတီး စသင္ေတာ့ ပထမဆုံး အတီးသင္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကလည္း ကိုစိုးလြင္လြင္ရဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ပါ။

က်ေနာ္ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ေဖေဖက ဂစ္တာ တလုံး ဆုခ်ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ကုိေဇာ္၀င္းထြဋ္က ျမန္မာျပည္မွာ အေအာင္ျမင္ဆုံး အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေဆးဆိုးပန္းရိုက္ မ်က္ႏွာ အေခြထဲက သီခ်င္းေတြန႔ဲ လမ္းေဘးအုတ္ခုံမွာ အဆုိေက်ာ္ လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

ကိုေလးျဖဴ အေခြထြက္လာေတာ့လည္း ၾကိဳက္ခဲ့တာပါပဲ။ `အလင္းေရာင္´ သီခ်င္းဟာ ကုိေလးျဖဴရဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက ပထမဦးဆုံး ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မိတဲ့ သီခ်င္းပါ။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေရာ့ခ္ကာေတြထဲမွာ ကိုေလးျဖဴက (လက္ရိွ အေနအထားအရ) လူႀကိဳက္အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လတ္တေလာ ထြက္ထားတဲ့ အထဲက က်ေနာ္ အၾကိဳက္ဆုံးကေတာ့ `ခရီးမ်ား အဆုံးထိေလွ်ာက္´ သီခ်င္းပါ။ ပုံမွန္အားျဖင့္ နားေထာင္ရင္ အခ်စ္သီခ်င္း တပုဒ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ျဖန႔္က်က္ေတြးရင္ ေတြးသလို ခံစားလို႔ရတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ထင္ပါတယ္။ အက္ဆစ္အဖြဲ႔ရဲ့ `စတင္ျခင္း´ အေခြထြက္လာပါတယ္။ လူႀကီးပုိင္းနဲ႔ လူလတ္ပိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံလိုဟန္ မရိွေပမယ့္ လူငယ္ေတြ အၾကားမွာေတာ့ အဲဒီ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေခြက အေတာ္ ေရပန္းစားသြားခဲ့ပါတယ္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆိုေပမယ့္ ေပါ့ပ္သီခ်င္းစာသားတခ်ိဳ႔နဲ႔ ေရာေႏွာသီဆိုထားေတာ့ နားဆင္ရတာ အဆန္းတက်ယ္ျဖစ္လို႔နဲ႔ တူပါရဲ့။ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ `ငါတို႔ထဲက တေယာက္ကို လာထိရင္~~~ အက္ဆစ္နဲ႔ ေလာင္ၿမိဳက္ခံရမယ္ဆိုတာ မင္းတုိ႔ သိေစခ်င္´ ဆိုတဲ့ စာသားကို မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႔မွာ ေတာ္ေတာ္ေ၀ဖန္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အက္ဆစ္အဖြဲ႔ကေတာ့ ေအာင္ျမင္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအေခြကို သိပ္လက္မခံခ်င္ေသးေပမယ့္ က်ေနာ္သေဘာက်မိခဲ့တဲ့ စာသား တခု ရိွပါတယ္။

~~~ ပိုက္ဆံမက္တဲ့ မိန္းမကို ခ်စ္မိေနေတာ့ ~~~ င့ါမွာ မိန္းမမက္တဲ့ ပိုက္ဆံကို မုန္းလို႔မရ~~~

ဟစ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းေတြကို က်ေနာ္ စတင္ႏွစ္သက္ခဲ့ျဖစ္တဲ့ အေခြကေတာ့ သီအိုရီအဖြဲ႔ရဲ့ `သီအိုရီရဲ့ သီအိုရီ´ အေခြပါ။

~~~ ရည္းစားထားရင္ လက္စြပ္၀ယ္ဖုိ႔ ပိုက္ဆံ မရိွဘူး ~~~ အျပင္သြားဖုိ႔ ငါ့မွာ ပိုက္ဆံ မရိွဘူး~~~ ပိုက္ဆံရွာဖို႔ ထြက္လဲ ပိုက္ဆံ မရိွဘူး~~~

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတြက မိႈေပါက္တဲ့ အလား ေျပာရမလား ေနရာတကာ ဟစ္ေဟာ့ပ္နဲ႔ သူမပါရင္ မၿပီးလို႔ေတာင္ ေျပာရမလုိလို..။ တခ်ိဳ႔သီခ်င္းေတြကို ႏွစ္သက္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႔သီခ်င္းေတြကေတာ့ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႔ မရပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ့္တဦးတည္း အယူအဆအရ ေျပာရရင္ သီခ်င္းကို ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာ အဆိုေတာ္နဲ႔ မဆိုင္လွပါဘူး။ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ဆိုမွ သီခ်င္းေကာင္း မဟုတ္သလို ေရာ့ခ္မွ၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္မွ၊ ေပါ့ပ္မွ သီခ်င္းေကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သီခ်င္းေကာင္းရင္ ေကာင္းသလို မေန႔တေန႔ကမွ သီခ်င္းစဆိုတဲ့ လူရဲ့ သီခ်င္းကိုလည္း ၾကိဳက္ခ်င္ ၾကိဳက္မိတာပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ သူတို႔ ဖန္တီးတဲ့သီခ်င္းနဲ႔ ခံစားတဲ့လူရဲ့ ခံစားခ်က္ ထပ္တူက်ဖုိ႔ပါပဲ။

တခါတေလက်ေတာ့ လူက လြမ္းသလိုလို ေဆြးသလိုလို ျဖစ္လာရင္ အလြမ္းအေဆြး သီခ်င္းေလးေတြက ပိုခံစားလို႔ ေကာင္းေနသလုိ စိတ္ထဲ ခပ္ေပါက္ေပါက္ရိွလာရင္ေတာ့ `အကုန္လုံး ထၾက၊ အကုန္လုံးကၾက´ လို႔ ခပ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ေအာ္ဟစ္ပစ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္တတ္တာမို႔ သီခ်င္းရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈက လူတေယာက္ရဲ့ စိတ္ကို အေတာ္ႀကီးကို တာသြားေစပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းေတြကေတာ့ အသစ္အသစ္ေတြ ထြက္ေနၾကအုံးမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ခံစားခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ သီခ်င္းမွန္သမွ် နားေထာင္ျဖစ္ေနအုံးမွာပါပဲ။

ကလိုေစးထူး

5 comments:

Anonymous said...

ကြ်န္မလည္း သီခ်င္းအေျကာင္းေရးဖို့ စဥ္းစားေနတာ ကိုကလုိေစထူး ဦးသြားျပီ ။ ေနာက္မွ ေရးေတာ့မယ္ း)

ဒါနဲ့ ခုေခတ္မွာ ေကာ္ပီေတြ ျပန္ဆိုေတးေတြမ်ားလြန္းလို့ ရွားပါးပစၥည္းျဖစ္ေနတဲ့ ကိုယ္ပိုင္မူရင္းသံစဥ္ေတြကို ရွာေဖြရင္းနဲ့ပဲ ... ။

စိုးလြင္လြင္ဆုိရင္ ဘာျကိုက္သလဲမေမးနဲ့ ။ သူ ့အေခြေတြအားလံုးရဲ့ နာမည္ေတြသိလား ။

Thet Oo said...

ကိုေစးထူးေရ
မေမဒါ၀ီရဲ့ အြန္လိုင္း အဘိဓမၼာသင္တန္းမွာ လူသစ္ေတြ လက္ခံေနၿပီ

Anonymous said...

သီခ်င္းအေၾကာင္းေျပာလို႔ သတိရသြားၿပီ။
တိုက္တြန္းသလိုလိုနဲ႔ ေျမွာက္ေပးလိုက္အံုးမွပဲ။
ကိုသံလြင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ နားမေထာင္ရတာ ၾကာၿပီေနာ္။
အသစ္ေတြ မေရးျဖစ္ေတာ့ဘူးလား။
ဂစ္တာၾကီးေရာ ဖုန္တက္ေနျပီလား။
ကိုယ္ပိုင္ သီခ်င္းအသစ္ေလးမ်ား ရွိရင္ တင္ပါအံုး။
အားေပးနားဆင္ဖို႔ ေစာင့္ေနပါတယ္ ရွင္။

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

"အဓိကကေတာ့ သူတို႔ ဖန္တီးတဲ့သီခ်င္းနဲ႔ ခံစားတဲ့လူရဲ့ ခံစားခ်က္ ထပ္တူက်ဖုိ႔ပါပဲ။"

အမွန္ပဲဗ်ာ၊ စိတ္အေျခအေန၊ ေတးသြားနဲ႔ စာသားမ်ား အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ တခါတေလ သီခ်င္းေတြကို ေကာင္းတိုင္း၊ အဆင့္အတန္း႐ွိတိုင္းလည္း နားမေထာင္ႏိုင္ဘူးဗ်။ ခပ္စုတ္စုတ္ ကေလးေတြကိုမွ ဓာတ္က်တဲ့အခါကလည္း ႐ွိတတ္တယ္။ မျပည့္စံုျခင္း၏ အႏုပညာ Art of imperfection ေပါ့ဗ်ာ… ဟီး… :D

(အေပၚက မွတ္ခ်က္အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ blog မွားၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးမိတယ္ ထင္လို႔ ျပန္ဖ်က္လိုက္တာပါ။)