Friday, October 05, 2007

လူငယ္တဦးရဲ့ မွတ္တမ္းမဲ့ မွတ္တမ္း…(၂၂)

ဒီေန႔မွာ မတင္ျဖစ္တာ ရက္အတန္ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ကို၀င္းႏိုင္ဦးရဲ့ စာအုပ္ `လူငယ္တဦးရဲ့ မွတ္တမ္းမဲ့ မွတ္တမ္း´ ကို တင္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ တိုက္ဆုိင္လွစြာပဲ ဒီေန႔ တင္ရမယ့္ အပိုင္းက ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ခံေနရတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ အေၾကာင္း ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဖတ္ရွဳၿပီးသား ျဖစ္ေနေပမယ့္လည္း ယခုတခါ က်ေနာ့္ဘေလာ့ဂ္မွာ ျပန္လည္ တင္ဆက္ဖို႔ စာ႐ိုက္ေနရင္းနဲ႔ ျပန္လည္ ဖတ္ရွဳရတဲ့အခါ သာသနာ့ အာဇာနည္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အနစ္နာခံမႈေတြအတြက္ မ်က္ရည္က်မိတဲ့ အထိ ၀မ္းနည္းမိရသလို ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ ရွင္သူျမတ္ေတြကိုလည္း ၾကည္ညိဳလွစြာ စိတ္ထဲကေန ဦးခိုက္ ပူေဇာ္မိပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာပဲ ယေန႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ထိုး ေတြးၾကည့္မိၿပီး အာဏာပိုင္ေတြက သံံဃာေတာ္ေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ႐ိုက္ႏွက္ သတ္ျဖတ္ ၿဖိဳခြင္းတဲ့ ပုံရိပ္ေတြကို ျမင္ေယာင္မိလာပါတယ္။ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ကို လုိလားေထာက္ခံသူေတြက ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြကို `သံဃာအတုေတြ´ လို႔ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားတာကိုလည္း နာက်ည္းပါတယ္။ က်ေနာ့္တသက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ကို၀င္းႏိုင္ဦးရဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ခံေနရတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ဆုိၿပီး အပိုင္း သုံးပိုင္း တင္ျပထားပါတယ္။ ခါတိုင္းဆိုရင္ တပုိင္းစီသာ တင္ဆက္ေနၾက ျဖစ္ေပမယ့္ စာဖတ္သူမ်ား အားမလို အားမရ မျဖစ္ရေအာင္ ဒီေန႔မွာ ပထမပိုင္းနဲ႔ ဒုတိယပိုင္းကို တင္ဆက္လုိက္ပါတယ္။ တတိယပိုင္းကိုလည္း မၾကာခင္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

ဒီစာပိုဒ္ေတြကို ႐ိုက္ေနရင္းနဲ႔ က်ေနာ့္နားထဲမွာ ျပည္သူေတြရဲ့ နာနာက်ည္းက်ည္း ဟစ္ေႂကြးသံေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကားေယာင္ေနခဲ့တယ္။

`ဘုန္းႀကီးသတ္တဲ့ မိစၧာေတြ… မုိးႀကိဳးပစ္လုိ႔ ေသပါေစ´

ဖတ္ရွဳခံစားၿပီး ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံေနၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ကို ေအာက္ေမ့ ၾကည္ညိဳႏိုင္ၾကပါေစ။


ကလိုေစးထူး



ေရးသူ - ၀င္းႏိုင္ဦး ၏ ထုိစာအုပ္ကို က်ေနာ္ ကလုိေစးထူးက ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ခံေနရေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား

(ပထမပိုင္း)

ေထာင္ထဲမွာ စိတ္ထိခိုက္စရာ အေကာင္းဆုံး တခုက ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴနဲ႕ ေတြ႔ရတာပါ။ ပုိၿပီး စိတ္ထိခိုက္စရာ ေကာင္းတာက အဲဒီလို ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴနဲ႕ေတြ႔ရတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ ရဟန္းပ်ိဳေတြအျပင္ တိုက္အုပ္ စာခ် နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ပိဋကတ္ တပုံေအာင္ ႏွစ္ပုံေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြပါ ပါ၀င္တာပါ။

ေမဒိနီ ဆရာေတာ္၊ မဟာေဗာဓိဆရာေတာ္၊ သာကေတ ဆရာေတာ္ ဦးအဂၤႆ၊ ရြာမ ပရိယတၱိ စာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသ အစရိွတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွားရွားပါးပါး ပိဋကတ္ သုံးပုံေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးျဖစ္သူ ကမၻာေအး မဟာဂႏၶ႐ုံေက်ာင္းတုိက္ ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလကိုလည္း အေပၚေအာက္ အျဖဴ ေထာင္၀တ္စုံနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။

SAIN ေခၚ အေရွ႕ေတာင္အာရွ သတင္းျဖန္႔ခ်ိေရးဌာနက န၀တလက္ခ်က္နဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္ မူသြားတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြကို စာရင္း ျပဳစုထားတာ ရိွပါတယ္။ အဲဒီ စာရင္းထဲမွာ မႏၱေလး သံဃာ့ သမဂၢီ ဒုဥကၠ႒ ဦးဥတၱမ၊ အတြင္းေရးမွဴး ဦးစႏၵာ၀ရနဲ႔ မႏၱေလး ေျမာက္ပိုင္း မစုိးရိမ္ ေက်ာင္းတုိက္က ဦး၀ိမလတို႔ဟာ စြမ္ပရာဘုမ္ အလုပ္ၾကမ္းစခန္းမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၾကတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ မႏၱေလး ဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္က နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယနဲ႔ ဦးကလ်ာဏတို႔ကိုေတာ့ နအဖက ေသဒဏ္ ေပးထားပါတယ္။

အဲဒီ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ပဲ `ျပည္သူေတြနဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကို ညွင္းပန္း ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္တဲ့ အစိုးရဆိုးနဲ႔ အဆက္အဆံ မလုပ္ဘူး။ မပတ္သက္ဘူး။ သူတို႔ ဖိတ္လည္း မႂကြဘူး´ ဆိုၿပီး ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြက ကံေဆာင္သပိတ္ (ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ) ေဆာင္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က မေကာင္းမႈ၊ အကုသိုလ္ က်ဴးလြန္သူမ်ား အျမင္မွန္ရၿပီး မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ကံေဆာင္တာဟာ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းမွာ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက အစဥ္အလာ ရိွခဲ့တာပါ။

အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာ တခု ေျပာရရင္ အဂၤလိပ္ ကုိလုိနီလက္ေအာက္၊ ကၽြန္ဘ၀၊ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္တုန္းကလည္း သံဃာေတာ္ေတြ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်လုိက္ေတာ့ `အဂၤလိပ္ အစုိးရဘက္က လုိက္လံေဆာင္ရြက္သူေတြ မွန္သမွ်နဲ႔ မပတ္သက္ဘူး´ ဆိုၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ သပိတ္ေမွာက္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဥတၱမကို ေထာင္ဒဏ္ အမိန္႕ခ်လိုက္တဲ့ ရာဇ၀တ္တရားသူႀကီးရဲ့ ညီမ ကြယ္လြန္ေတာ့ ဘယ္ ဘုန္းႀကီးမွ ပင့္မရ ျဖစ္သြားလို႔ ေနာက္ဆုံးမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ခဲ့ရပါတယ္။

မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ က်ဴးလြန္သူမ်ား အျမင္မွန္ရၿပီး မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ ဆိုတဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ (ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ) ကံေဆာင္သပိတ္ ေဖာ္ေဆာင္ၾကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း န၀တအစိုးရဟာ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္တာမ်ိဳး လုပ္မလာပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သုံးရာ့ငါးဆယ္ကို စစ္တပ္နဲ႕ ၀င္ေရာက္ စီးနင္းၿပီး သံဃာေတာ္ေတြကို အဓမၼဖမ္းဆီးပါေတာ့တယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကို န၀တက အဓမၼ ဖမ္းဆီး၊ အဓမၼ လူ၀တ္လဲ၊ အဓမၼ ေထာင္ခ်ခဲ့တာ စုစုေပါင္း အပါး သုံးေထာင္ ေက်ာ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ေခတ္ လူမ်ိဳးျခား၊ ဘာသာျခားေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တုန္းက သံဃာေတာ္ေတြ ကံေဆာင္ သပိတ္လုပ္ခဲ့တာ အဖမ္းလည္း မခံခဲ့ရ၊ ေထာင္လည္း အခ် မခံခဲ့ရပါဘူး။

အဲဒီလုိ သံဃာေတာ္ေတြကို အစုိးရက ညွင္းပန္း ႏွိပ္စက္ေနတာကို ပိဋကတ္ သံုးပုံေအာင္ ကမၻာေအး မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသုမဂၤလ အပါအ၀င္ ၾသ၀ါဒစရိယနဲ႔ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးကိုးပါးက စိတ္မခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူၾကတာနဲ႔ `သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ (ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ) ကံေဆာင္သပိတ္ မွန္ကန္တယ္´ လို႔ ေထာက္ခံေၾကာင္း စာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး ကုိးပါးလုံးကုိ န၀တ အစိုးရက ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္(၈)ႏွစ္စီ ခ်လိုက္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ အခုလို ေထာင္ထဲမွာ ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴနဲ႔ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ေတြ႔ျမင္ရတာပါ။

ေထာင္က်လာတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေထာင္ထဲမွာ သဃၤန္း၀တ္ခြင့္ ေတာင္းေပမယ့္ အစုိးရက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဇြတ္အတင္း သဃၤန္းခၽြတ္ပစ္ၿပီး ေထာင္၀တ္စုံ အေပၚေအာက္ ဆင္သူသာ ၀တ္ရမယ္လုိ႔ တခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ထုတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆုိရင္ သဃၤန္း အဓမၼဆြဲခၽြတ္ခံရခ်ိန္မွာ စိတ္ထိခိုက္လြန္းလို႔ မ်က္ရည္က်ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သည္းခံေတာ္မူၿပီး ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ အမိန္႔အတုိင္း ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴကိုသာ ၀တ္ဆင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ ေနေနရေပမယ့္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ရဟန္းက်င့္၀တ္၊ ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္ေတြကို အက်ိဳးအေပါက္မခံဘဲ ထိန္းသိမ္း က်င့္ႀကံၾကပါတယ္။ မနက္ ဘုရား၀တ္တက္၊ တရားထိုင္ မပ်က္ၾကပါဘူး။

ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အိပ္ရတာလဲ တသီးတသန္႔ မရိွပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုး အက်ဥ္းသားေတြ၊ ရာဇ၀တ္သားေတြနဲ႔ ၾကမ္းတေျပးတည္း တန္းတိုးၿပီး ေရာေႏွာ တိုးေ၀ွ႕ အိပ္ၾကရတာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ရာဇ၀တ္သားေတြၾကားထဲ ေထာင္၀တ္စုံ၀တ္ၿပီး အဲဒီလို ေရာေႏွာအိပ္ေနတာကို ဘယ္သူမွ စိတ္ေကာင္းႏိုင္ၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက အိပ္ရဆင္းရဲ၊ ေနရ ဆင္းရဲတာကို မညည္းမညဴ ႀကိတ္မွိတ္ သည္းခံေတာ္မူၾကပါတယ္။

ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြအျဖစ္ သေဘာမထားဘဲ ခိုးဆုိး လုယက္ ရာဇ၀တ္သားေတြ အျဖစ္သာ သေဘာထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ ဘြဲ႔ေတာ္အမည္ကို မေခၚဘဲ လူနာမည္ကိုသာ ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ အသက္ ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဆရာေတာ္ရဲ့ လူနာမည္ျဖစ္တဲ့ `ဦးေရႊသာေအး´ လို႔သာ ေခၚပါတယ္။ ေခၚရာမွာေတာင္ `ဦး´ ထည့္မေခၚဘဲ `ေဟ့ ေရႊသာေအး´ လို႔ အသက္ေလးဆယ္သာသာ စစ္ဗိုလ္ေထာင္ပုိင္က မာေရေက်ာေရနဲ႔ ေခၚတာပါ။


ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းက်ခံေနရေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား

(ဒုတိယပုိင္း)

ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို လုိေလေသး မရိွေအာင္ ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳ၊ ေအာက္ေျခသိမ္း ဂ႐ုစိုက္သူေတြကေတာ့ တျခားသူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ ေထာင္က်လာသူ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက `မင္းတုိ႔ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ´ လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ ရယ္သြမ္းေသြး မိန္႕ၾကားတတ္ပါတယ္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္တုန္းက အင္းစိန္ေထာင္၊ အေဆာင္ တေဆာင္ တေဆာင္မွာ သံဃာအပါး ငါးဆယ္ေလာက္စီ ရိွတတ္လို႔ ေပါင္းလုိက္ရင္ သံဃာ အပါး ႏွစ္ရာေလာက္ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ရိွပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အတြက္ အခက္အခဲရိွတာက အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကိစၥပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ညစာ မစားၾကပါဘူး။ အ႐ုဏ္ဆြမ္း စားဖုိ႔က်ေတာ့ မနက္ (၆)နာရီ၊ (၇)နာရီေလာက္မွ ေထာင္က ဖြင့္တာဆုိေတာ့ ေထာင္ဖြင့္ခ်ိန္မတုိင္ခင္ ဘယ္သူမွ အိပ္ယာကေန ထထိုင္ခြင့္၊ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ မရိွတဲ့အတြက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကို မနက္ေစာေစာမွာ မကပ္ႏုိင္ပါဘူး။

အ႐ုဏ္ဆြမ္းကိစၥ စီစဥ္ပုံကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအတြက္ ရတဲ့ ညစာခြဲတမ္းကို ေက်ာင္းသားေတြက ညဖက္မွာ သိမ္းထား၊ ခ်န္ထားတတ္ပါတယ္။ မနက္ ေထာင္ဖြင့္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ ကမန္းကတန္း ေျပးၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကပ္ၾကရပါေတာ့တယ္။ ေထာင္ထမင္းက ေကာင္းတာမဟုတ္ေတာ့ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္မွာ ညဖက္ သိမ္းထားတဲ့ ထမင္းက သိုးခ်င္ သုိးေနတတ္တာပါ။

အဲဒီလို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ရရမယ့္ ညစာခြဲတမ္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ မနက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းအတြက္ ဆိုၿပီး ေဘးဖယ္ သိမ္းထားတာကိုပဲ တခါတခါ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက မရွဳစိမ့္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ `ညဘက္ ထမင္း မသိမ္းရ၊ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူမည္´ လို႔ေတာင္ တခါတခါ အမိန္႔ ထုတ္တတ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီ အခါမ်ိဳးေတြမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အ႐ုဏ္ဆြမ္း မစားရေတာ့လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြက ရသေလာက္ မုန္႔ေတြ ဘာေတြ ရွာေဖြ စုေဆာင္းၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္းအျဖစ္ ကပ္ၾကရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးၾကတာကိုေတာင္ ဗုဒၶဘာသာေတြပဲ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြက ႀကိဳက္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ `ဘုန္းႀကီးေတြ ကတုံးမတုံးရ´ လို႔ေတာင္ ေထာင္ထဲမွာ အမိန္႔ ထုတ္ေသးတာပါ။ အဲဒီလို န၀တနဲ႔ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ရဟန္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳၾကဘဲ ခိုးဆိုးလုယက္ ရာဇ၀တ္သားေတြလုိ ဆက္ဆံတာကို ေထာင္သားေတြက မခံခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ အေရးယူရင္လည္းယူ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာ ေတြ႔ရင္ ေတြ႔လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ေတြ႔တဲ့ေနရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြက ႐ို႐ုိေသေသ ထိုင္ၿပီး ရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီက တရားနာခြင့္၊ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ခြင့္ေတြ ရေအာင္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ခမ္းခမ္းနားနား ကန္ေတာ့ခြင့္ ရေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြ ႀကံဖန္ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာ ေထာင္နံရံမွာ ဘုရားပုံ ေရးဆြဲၿပီး ဘုရားအေနကဇာတင္ပြဲ လုပ္တာမ်ိဳး၊ ၀ါဆို လျပည့္ေန႔တို႔၊ ကထိန္ပြဲတို႔ လုပ္တာမ်ိဳးေတြပါ။

အဲဒီေန႔ေတြဆိုရင္ အခန္းတခန္းရဲ့ ေခါင္းရင္းခန္းမွာ ေကာ္ေဇာေတြ၊ ေစာင္အေကာင္းစားေတြ ခင္း၊ ရဟန္းပ်ိဳေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ပင့္ဖိတ္၊ ဆြမ္းကပ္၊ တရားနာ၊ ရိွခိုး၊ ေရစက္ခ်၊ အမွ်အတမ္း ေပးေ၀ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူၾကၿပီး တရားေဒသနာ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကတာမို႔ ေထာင္ငရဲခန္းမွာ တရားနတ္စည္ ရႊမ္းေနတာ ၾကည္ႏူးစရာ၊ မ်က္ရည္လည္စရာႀကီးပါ။

အဲဒီလို ေထာင္ထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္တဲ့ပြဲ၊ တရားသံေတြနဲ႔ ရွားရွားပါးပါး ၾကည္ႏူးစရာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာေရးပြဲကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြပဲ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက မနာလို မရွဳစိမ့္ ျဖစ္ၾကတာ အ့ံအားသင့္စရာပါပဲ။

တခါတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေခါင္းရင္းခန္း တင္ၿပီး ရိွခိုးၾကမယ္၊ တရားနာၾကမယ္ ဆုိေတာ့ မိန္းမမႈ၊ ဘိန္းမႈ၊ လိမ္လည္မႈ၊ စသျဖင့္ ရာဇ၀တ္မႈ တခုခု က်ဴးလြန္ၿပီး ေထာင္က်လာတဲ့၊ ၀ိနည္းသိကၡာ က်ိဳးေပါက္လုိ႔ ရဟန္း မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုပါ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ အတူ ေခါင္းရင္းခန္းတင္ၿပီး တရားေဟာခိုင္းရမယ္လို႔ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက တမင္ အက်ပ္ကိုင္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း အဲဒီလို ၀ိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဖ်ာတခ်ပ္ထဲ ယွဥ္တြဲ ထုိင္တာမ်ိဳး မၾကည့္ရက္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကလည္း သူတုိ႔ ေျပာတဲ့အတုိင္း လက္မခံရင္ အခမ္းအနား လုပ္ခြင့္မေပးဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။

အဲဒီလို ႏွစ္ဖက္ တင္းမာေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ဆုံးမရွာပါတယ္။ `ထုိင္ခြင့္ ေပးလုိက္ပါ ငါ့သားတုိ႔။ သူတုိ႔ ယွဥ္ၿပီး ထုိင္၀့ံရင္ ထုိင္ပါေစ´ တဲ့။

ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ အဲဒီ ဘုန္ႀကီးေတြကလည္း ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္နဲ႔ အာဏာပိုင္ လူဆုိးေတြ မသိေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ တိတ္တဆိတ္လာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ၾကမ္းတေျပးတည္း ယွဥ္ၿပီး သူတုိ႔ မထုိင္၀့ံတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက အတင္းထုိင္ခိုင္းေနတာမို႔ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ ထိုင္ရမွာမို႔ ခြင့္လႊတ္ပါမယ့္ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။ သေဘာထား ႀကီးေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ အခမ္းအနားလုပ္ခ်ိန္လည္း က်ေရာ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ေဇာေခၽြးေတြျပန္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ ကန္ေတာ့ၿပီး တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ႔ ၀င္ထုိင္ၾကပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကို ေၾကာက္ၾကတာကိုး။

ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ေျပာစရာတခု ရိွပါေသးတယ္။ န၀တ စစ္အစိုးရက ဆရာေတာ္ေတြကို အတင္းအဓမၼ ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္ထဲမွာ သဃၤန္း၀တ္ခြင့္ မျပဳတာရယ္၊ ရာဇ၀တ္သားေတြလို ဆက္ဆံတာရယ္ကို တပည့္ ဒါယကာေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေထာင္ကလြတ္လာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ထုံးစံအတုိင္း သိကၡာျပန္ထပ္ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာထပ္ေပးတာ တႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ တပတ္တႀကိမ္ အပတ္တိုင္း ဒါယကာ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ သိကၡာ ထပ္ေပးၾကတာပါ။

အဲဒီလို အပတ္တုိင္း သိကၡာထပ္ေပးတာ က်ေနာ္တို႔ သိရသေလာက္ သာေကတ ဆရာေတာ္ဆိုရင္ တႏွစ္ေက်ာ္တဲ့အထိ သိကၡာထပ္ေပးတဲ့ ဒါယကာေတြ မကုန္ေသးပါဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက `ဒကာေတြ ပင္ပန္းတယ္´ ဆုိၿပီး တားျမစ္ေတာ္မူေပမယ့္လည္း မရပါဘူး။ ဒါယကာေတြက `ဆရာေတာ္ေတြကို န၀တက ေထာင္ထဲထည့္ၿပီး တႀကိမ္ပဲ သိကၡာခ်တာ။ တုိ႔က ဆရာေတာ္ေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ သိကၡာ ျပန္ ထပ္ေပးႏိုင္တယ္´ လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။

ေထာင္ကလြတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တခ်ိန္မွာ မဟာေဗာဓိ ဆရာေတာ္ဆီ က်ေနာ္ သြားေရာက္ ဖူးေတြ႔ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေထာင္၀တ္စုံ အေပၚေအာက္ အျဖဴနဲ႔ ေတြ႔ေနက် ဆုိေတာ့ အခုလို သဃၤန္းနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့ က်ေနာ့္မွာ အျမင္ဆန္းေနသလို တမ်ိဳးႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း က်ေနာ့္ခံစားခ်က္ကို ရိပ္မိတယ္ ထင္ပါရဲ့။ ရယ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ ေထာင္က ထြက္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ေရးေနတဲ့ က်မ္းတက်မ္းရဲ့ စာမူကုိ က်ေနာ့္ကို ျပတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ စာေပပရိယတၱိ ျပန္႔ပြားေရးကို အင္မတန္ အားထုတ္ေတာ္မူတာကလား။ ဆရာေတာ္ႀကီး ျပဳစုေရးသား စီရင္ခဲ့တဲ့ က်မ္းေတြ မနည္းပါဘူး။

က်ေနာ္ ျပန္ခါနီး ဦးခ် ႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက `ေထာင္ထဲက ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္လို အေျခအေနရိွသလဲ၊ လြတ္လာသူေတြ ေနထိုင္ေကာင္းေရာ ရိွၾကရဲ့လား၊ ေနရ ထိုင္ရ အဆင္ေျပၾကရဲ့လား´ စသျဖင့္ ပူပူပင္ပင္ ေမးေတာ္မူရွာပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။

ေထာင္အေၾကာင္း ျပန္ စဥ္းစားမိလို႔ ထင္ပါရဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ မ်က္ႏွာဟာ ညိွဳးေနပါတယ္။


ဆက္ရန္…

No comments: