အခ်ိန္ခပ္ေစာေစာ ရက္မ်ားကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့လို႔ ထြက္ခဲ့ရတဲ့ ဒီခရီးစဥ္ဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အေတြ႔အႀကဳံမ်ားစြာ၊ ေလ့လာစရာ မ်ားစြာ ရရိွခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ျပန္လည္ ခ်ေရးဖို႔က်ေတာ့ တပုဒ္တည္းနဲ႔ ေရးလုိ႔ ကုန္မယ္ မထင္တာနဲ႔ အပုဒ္ေရ ခြဲၿပီး တင္သြားဖို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ခရီးသြား ေဆာင္းပါးပုံစံကို ေရးေလ့ေရးထလဲ မရိွခဲ့ဖူးေတာ့ ေန႔စဥ္လုိလို ဒါေတြခ်ည္း တင္ေနရင္ လာဖတ္ၾကသူေတြအတြက္ အီေနမလားလို႔ စဥ္းစားမိတာနဲ႕့ ခရီးစဥ္အေၾကာင္း တလွည့္နဲ႔ တျခားေသာ အေၾကာင္းအရာ တလွည့္စီ ရက္ျခားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ တင္ဆက္သြားပါမယ္။
က်ေနာ္ သြားခဲ့တာကေတာ့ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ဘတ္ဖလို ၿမိဳ႕ကေလးကိုပါ။ အဲဒီၿမိဳ႕ဟာ က်ေနာ္လက္ရိွေနတဲ့ ၿမိဳ႕ကေန မိုင္ ၆၅၀ ခန္႔ ေ၀းကြာပါတယ္။ ျပည္နယ္ ေလးခုကို ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွ ေရာက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ ကားစတင္ ေမာင္းတတ္တာက ဒီႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလကမွပါ။ လိုင္စင္ေအာင္တာကလဲ မတ္လမွာမွ ေအာင္ခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ကားေမာင္း အေတြ႕အႀကဳံ အေနအထား၊ လက္ရိွ ကားေမာင္း လိုင္စင္ သက္တမ္း အေနအထားနဲ႔ ဒီခရီးဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အင္မတန္ သတိထားရတဲ့ ခရီးရွည္တခုပါပဲ။
အဲဒီၿမိဳ႕ကို ေရာက္ဖူးတဲ့ ဒီျပည္နယ္က မိတ္ေဆြက သူသြားတုန္းကေတာ့ ၁၂ နာရီေလာက္ ေမာင္းရတယ္လုိ႔ ေျပာတာနဲ႔ က်ေနာ္က က်ေနာ့္စံခ်ိန္ကို ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာနဲ႔ ၁၄ နာရီေလာက္ ေမာင္းရမယ္လုိ႔ တြက္ခ်က္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ဟုိကို မနက္ ငါးနာရီေလာက္ အေရာက္ ခန္႔မွန္းၿပီး က်ေနာ့္ၿမိဳ႕ကေန ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ဇူလိုင္လ (၄) ရက္ေန႔၊ ညေန သုံးနာရီခန္႔မွာ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ပါတယ္။
ကားေမာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ စိတ္ညစ္သင့္သလား၊ မညစ္သင့္သလား က်ေနာ္ မသိေပမယ့္ အဲဒီေန႔ မနက္ကေတာ့ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္ညစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေလးလံေနာက္က်ိေနတဲ့ စိတ္ကို ေဆာင္ထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္က တကယ္တမ္း ခရီးစတင္ ထြက္ခြာေတာ့ ေဘးမွာ တ၀ူး၀ူး တေ၀ါေ၀ါ ေမာင္းေနၾကတဲ့ ကားေတြရဲ့ တပ္လွန္႕သံေၾကာင့္ စိတ္မညစ္ရဲေတာ့ပါဘူး။
သြားရမယ့္ လမ္း မမွားေအာင္ၾကည့္၊ ေဘးက ကားကိုၾကည့္၊ အေရွ႕က ကားကိုၾကည့္၊ အေနာက္က ကားကိုၾကည့္ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္နဲ႔ ေမာင္းလိုက္တာ အိမ္ကထြက္လို႔ တနာရီခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ခ်ီကာဂိုၿမိဳ႔ကို စတင္ျဖတ္သန္းပါတယ္။
ခ်ီကာဂိုၿမိဳ႕ကို အျပင္ကေန ျဖတ္သန္းရင္းနဲ႔ ၾကည့္ရတာဟာ မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္လွေပမယ့္ အဲဒါေတြကို လုိက္လံ မခံစားရဲပါဘူး။ မ်ားျပားလွတဲ့ကားေတြနဲ႔ ရွဳပ္ေထြးလွတဲ့ လမ္းေတြၾကားမွာ အႏၱရာယ္ကင္းကင္းနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ေအာင္သာ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ I-90 လမ္းေပၚကိုေရာက္ေတာ့မွ ကားေတြ အေတာ္အတန္ ရွင္းလင္းပါတယ္။ ကားလမ္းေဘး တဖက္တခ်က္မွာ ေျပာင္းခင္းေတြနဲ႔ စိမ္းစိုလိုက္၊ တခါတခါမွာေတာ့ ေတာအုပ္စိမ္းစိမ္းထဲ ျဖတ္ေမာင္းရလိုက္၊ အိပဲ့အိပဲ့နဲ႔ သြားေနတဲ့ ကုန္တင္ကား ရွည္ေမ်ာေမ်ာေတြကို ေတြ႔ေတာ့ ျဖတ္ေက်ာ္လိုက္၊ မီးေရာင္စုံလွလွေလး အမိုးေပၚမွာ ထြန္းၿပီး ေနာက္ကေန လိုက္လာမယ့္ ကိုေရႊရဲကားကိုလဲ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္လုိ႔ သတ္မွတ္မိုင္ထက္ ပိုပိုသာသာေလး ခိုးေမာင္းလိုက္နဲ႔ ေမာင္းလာလိုက္တာ Toledo ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ကို ေမွာင္ရီပ်ိဳးစ အခ်ိန္မွာ ေရာက္ပါတယ္။ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၈ နာရီေက်ာ္ခန္႔ ရိွပါၿပီ။
I-190 ကုိ ခြဲထြက္ေမာင္းႏွင္ၿပီး
ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ လွမ္းျမင္ေနရတဲ့ တံတားကေတာ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကေနဒါႏိုင္ငံကို ကူးဆက္ထားေပးတဲ့
ဒါကေတာ့
ဆက္ရန္…
ကလိုေစးထူး
6 comments:
အဟိ ခုမွစေမာင္းတဲ႕ သူကလဲ မိုင္ခိုးေမာင္းေသးသတဲ႕ (ပန္းတိမ္မတတ္ခင္ ေရႊခိုးသင္) J/K ko sayhtoo. :)
Your post reminds me my first and only once road trip from wisconsin to baffalo. Driving at around 65 mph, I did manage to look at the scenery :D and I have to say it was simply gorgeous. I so wanted to stop and take some photographs but I couldnt do so. must be same to u too. anyway waiting for your next post.
မယ္လိုဒီ... မိုင္ခိုးေမာင္းရတဲ့ အရသာကို ညီမ မသိေသးလို႔ပါ။ :P
လြယ္ေမြသူ... က်ေနာ့္ ဘေလာ့ဂ္မွာ စီေဘာက္ေရာ ကြန္မန္႔မွာပါ လာမေရးတာ ၾကာၿပီေနာ္... အခု လာအားေပးတာ ေက်းဇူးပါဗ်ာ။
ဘတ္ဖဲလိုးၿမိဳ့က ဘာျဖစ္လို႔စီးပြားေရး က်ဆင္းရသလဲဆိုတာကို စိတ္၀င္စားတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ့္အသိေတြလည္း ရွိတယ္။ စီးပြားေရးက်ရတဲ့အေၾကာင္းေလးလည္း သိသေလာက္ ဆက္ေရးပါအံုးဗ်ာ။
ကိုသက္ဦးခင္ဗ်ာ
အဲဒီၿမဳိ႕မွာ ေနတဲ့ ျမန္မာတဦးရဲ့ ရွင္းျပခ်က္အရကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ဘတ္ဖလိုၿမိဳ႕ စီးပြားေရး က်ဆင္းေနရျခင္းအခ်က္က့ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ အေျခစိုက္တဲ့ ကုမၸဏီ အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ အရွဳံးေပၚမႈပါပဲ။ ဖ်က္သိမ္းသြားၾကရတဲ့ အဲဒီ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ အတူ အဆစ္ပါၿပီး အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္သြားရတဲ့ အလုပ္သမားေတြက တျခားေသာ ေရၾကည္ရာ မ်က္ႏုရာကို ေျပာင္းကုန္ၾကပါတယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ၅၀၀ ၀န္းက်င္ ရိွေနပါတယ္။ အိမ္ငွားခနဲ႔ အိမ္ေစ်း ႏႈန္းထားက တျခားေသာ ျပည္နယ္ေတြထက္ ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေစ်းခ်ိဳေနတာေၾကာင့္လို႔ က်ေနာ္ ခန္႔မွန္းမိေပမယ့္ က်ေနာ္ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္ ည ၂ နာရီေလာက္မွာတင္ကို လမ္းေပၚမွာ မကၠဆီကန္ေတြနဲ႔ လူမည္းေတြ (မူးယစ္ေဆး သုံးေနတယ္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ အေနအထားနဲ႔) ဟိုတစ ဒီတေယာက္ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ လုပ္အားခ ရရိွမႈကလဲ က်ေနာ္ အခုေနတဲ့ ျပည္နယ္ထက္စာရင္ အေတာ္ကို နည္းပါးပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္….၊ သို႔ေသာ္ေပါ့ဗ်ာ…။ :D
က်ေနာ္ ျပန္ရွင္းျပေပးတာနဲ႔ ကုိသက္ဦး သိခ်င္သမွ် မလုံေလာက္ရင္ http://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo%2C_NY#Economy အဲဒီမွာလဲ သြားေလ့လာလုိ႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ :)
some additional facts..
Buffalo in 2005 is roughly 1/2 black and 1/2 white; it was all white a century ago. white middle class people are fleeing since then. That increasing racial imbalance combined with the terrible economic situation has allowed a corrupt government to take power that has turned the city into an economic dead zone.
http://www.buffalocity.gov.za/municipality/life_pdf/pages%2037-48.pdf
Post a Comment